SEM

28 błędów w kampaniach Google. Sprawdź, czy je robisz [CHECKLISTA]

Pixabay.com
W codziennych działaniach w AdWords łatwo o czymś zapomnieć, wygenerować zbyt wysokie koszty i osiągnąć niezadowolenie z wyników. Ten tekst pomoże Ci uniknąć najbardziej popularnych błędów w budowie kampanii Google i tworzeniu efektywnej sieci reklamowej.
PODZIEL SIĘ:

Poradnik na temat tego, jak działa Google AdWords, czyli jak wygląda skuteczna kampania reklamowa w internecie

Od pewnego czasu Google AdWords przestał być intuicyjnym i prostym narzędziem dla każdego. Mnogość ustawień, rozmaite funkcje i częste zmiany interfejsu powodują wciąż wiele problemów. Nasila się też ryzyko popełnienia błędów, dlatego do obsługi tego narzędzia niezbędna jest wiedza oraz doświadczenie.

Oprócz przemyślanej strategii jako wyznacznika wszelkich działań promocyjnych ważne są również inne czynniki, które mają wpływ na ostateczny sukces. Aby jednak go osiągnąć warto najpierw dokładnie poznać jak działa Google AdWords, aby móc dopasować niezbędne elementy układanki w jedną całość. W codziennych działaniach łatwo o czymś zapomnieć, wygenerować zbyt wysokie koszty i osiągnąć niezadowolenie z wyników. Ten tekst pomoże Ci uniknąć najbardziej popularnych błędów w budowie kampanii Google i tworzeniu efektywnej sieci reklamowej.

Kampanie reklamowe Google – najczęstsze błędy związane z reklamami:

  1. Brak zachęcającego wezwania do działania znanego jako call to action (CTA)
  2. Brak urozmaicenia i wykorzystywania różnych wariantów CTA i reklam.
  3. Nieprzemyślane reklamy, zły dobór słów kluczowych i użycie funkcji KIT (Keyword Insertion Tool).
  4. Liczne błędy stylistyczne, ortograficzne i interpunkcyjne.
  5. Brak rozszerzeń reklam – linków do podstron, połączeń, lokalizacji i aplikacji.
  6. Brak reklam dedykowanych kanałowi Mobile.

Google AdWords – skuteczna kampania reklamowa w internecie a błędy obejmujące strukturę:

  1. Używanie zbyt ogólnych słów kluczowych niezwiązanych z produktem lub usługą podlegającą reklamie (obniża to wynik jakości – im wyższy wskaźnik tym większa pozycja reklamy i niższe CPC).
  2. Brak wiedzy w zakresie wykorzystywania typów dopasowania poszczególnych słów kluczowych i używanie tylko jednego rodzaju dopasowania przybliżonego (in. broad)
  3. Zbyt duża ilość słów kluczowych w jednej grupie reklamowej.
  4. Brak fraz wykluczających przy starcie kampanii.
  5. Brak fraz brandowych.

Jak działa AdWords – błędy dotyczące ustawień kampanii:

  1. Brak jednoznacznych modyfikatorów stawek dedykowanych urządzeniom przenośnym, lokalizacjom i harmonogramom reklamowym.
  2. Jednakowe stawki niezależnie od typu dopasowania fraz kluczowych i brak ustawienia stawek na poziomie słów kluczowych
  3. Główny ruch skupiający się tylko na stronie głównej.
  4. Korzystanie z jednej kampanii do przeprowadzenia działań w obrębie wyszukiwarki i jednej sieci reklamowej.
  5. Nieprzemyślana strategia wykorzystania RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) lub jej brak. Wykorzystywanie złych słów kluczowych do celów reklamowych z uwzględnieniem remarketingu i brak kontroli nad stawkami w stosunku do odbiorców z list remarketingowych.
  6. Lekceważenie monitoringu wskaźników efektywności oraz brak połączenia dwóch kont: Google AdWords z Google Analytics. Brak wiedzy i wniosków z zakresu bounce rate określającego średni czas przebywania na stronie oraz dodatkowych opcji takich jak ROAS (Return on Advertising Spend).

Google AdWords – poradnik odnośnie reklamy z listą produktów – Shopping, PLA, Product Listing Ads

Kampanie reklamowe Google to m.in. reklamy zawierające listy produktów, które są bardziej doceniane i zyskują coraz większą popularność. Trudno więc sobie wyobrazić profesjonalny e-commerce bez ich wykorzystania. Narastająca konkurencja w tym kanale motywuje do tworzenia bardziej precyzyjnej optymalizacji, której celem jest większa ilość jakościowych reklam. Poniżej znajdziesz kilka najczęściej popełnianych błędów, które ograniczają wykorzystanie pełnego potencjału kampanii PLA i wpływają na obniżenie jej efektywności.

  1. Niestaranna budowa pliku produktowego. Zły tytuł produktu (np. zawierający symbole lub kod produktu) lub brak unikatowego opisu.
  2. Brak aktualizacji w pliku produktowym – zawiera produkty niedostępne do zakupu, liczne braki w magazynie lub nie zawiera części produktów w sklepie. Odświeżanie i uzupełnianie stanu magazynowego powinno odbywać się co 24 godziny.
  3. Brak zachęcającego i skutecznego tekstu reklamowego. Reklamy PLA mogą być wyświetlane bez tekstu promocyjnego, ale wielu reklamodawców zapomina o tym, aby go dodać.
  4. Zła segmentacja produktów lub jej brak; brak ustawień stawek według kategorii i poszczególnej marki produktów.
  5. Brak wykluczających ogólnych fraz produktowych (np. lodówka, smartfon, tablet).

Kampanie reklamowe Google

Wszelkie kampanie reklamowe Google, oprócz brandingowych, wymagają wysokich nakładów pieniężnych. Stworzenie kampanii ukierunkowanej na sieć witryn partnerskich, która dobrze performuje jest możliwe. Warto jednak przeanalizować wszelkie podejmowane działania, aby wykluczyć poniższe błędy:

  1. Brak segmentacji odbiorców (Reklamy kierowane do zbyt szerokiej grupy odbiorców). Warto pamiętać, że to podstawa ułatwiająca optymalizację wszelkich działań.
  2. Brak wykluczeni kategorii witryn (np. strony z błędami, zaparkowane domeny)
  3. Trudności w systematycznym ocenianiu skuteczności miejsc docelowych.
  4. Nieprzywiązywanie uwagi do modyfikatorów stawki (analiza wartości danego użytkownika pod względem danych demograficznych i list remarketingowych).
  5. Brak wszechstronności w stosowaniu różnych wariantów reklam (graficznych i tekstowych).
  6. Słaba segmentacja list remarketingowych.

728x90

Budując skuteczną kampanię reklamową w internecie za pośrednictwem Google AdWords powinniśmy być otwarci na nowe wyzwania, zaangażowani i uważni. Nieustanne badania, analizy, wyciąganie wniosków i prawidłowa optymalizacja to słowa kluczowe do sukcesu każdej przeprowadzonej kampanii. Jeśli będziemy zaangażowani w ich tworzenie i docenimy wszechstronność, z pewnością osiągniemy upragniony wzrost efektywności.

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Kamil Łopaciński

Kamil Łopaciński

SEM Team Leader w Cube Group. Koordynuje pracę zespołu prowadzącego kampanie zwiększające sprzedaż lub pozyskujące leady dla największych firm z branż: e-commerce, technologii cyfrowej, grzewczej i motoryzacyjnej. Odpowiedzialny za rozwój wiedzy z zakresu technologii. Pracował dla takich klientów jak m.in. Empik, 51015, UPC, Euroflorist, Empik School, Speak Up. Posiada certyfikaty Google (AdWords, Analytics, Mobile, Shopping, reklamy wideo, DoubleClick Search oraz DoubleClick Manager). W Cube Group od września 2012 roku. Absolwent administracji na Politechnice Warszawskiej.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: