Content Marketing E-mail Marketing Social Media

Content marketing w B2B – w co inwestować?

Fot. Pixabay

Content marketing będzie największym trendem digital marketingu w 2017 roku – podaje SmartInsights. Obecnie 89% firm sektora B2B wykorzystuje go w strategiach reklamowych, a blisko 70% klientów biznesowych twierdzi, że decyzję o zakupie podejmuje na podstawie treści znalezionych w sieci. Jakie są w związku z tym przewidywania i content marketingowe cele na najbliższy rok? Pokazujemy na przykładzie badań rynku amerykańskiego, pod tym względem wzorcowego dla Polski.

Content Marketing w B2B

Najlepsze treści dla B2B

  • W minionym roku królowały posty w social media, wpisy blogowe i newslettery.
  • W 2017 roku strategiczny będzie blog!
  • Wystarczą 1-2 wpisy blogowe w miesiącu, by uzyskać 70% więcej leadów niż konkurencja nieprowadząca bloga.
  • Ważna jest objętość publikacji – powyżej 3 000 znaków tekstu to więcej udostępnień w social media i linków dochodzących.
  • Obrazy mają moc 1 000 słów! Zdjęcia i wideo powinny pojawiać się jako uzupełnienie treści.

Jak promować content?

  • E-mail będzie najefektywniejszym kanałem dystrybucji. Należy zadbać o wartościowy content w wiadomościach i newsletterach.
  • Marketerzy stawiają także na LinkedIn – w ubiegłym roku generował aż 80% leadów dla B2B!
  • Kolejno pojawiają się treści drukowane oraz publikacje na YouTubie i Twitterze.

Efektywność działań content marketingowych

Pełne zadowolenie z prowadzonych działań deklaruje 22% ankietowanych. 53% mówi o umiarkowanej satysfakcji, a 22% o minimalnej. Gdzie może leżeć problem?

  • 63% firm przyznaje się do działania bez zaplanowanej i udokumentowanej strategii content marketingowej – posiadanie jej przynosi o wiele lepsze rezultaty.
  • Strategia jest konieczna w przypadku długofalowych działań, których efekty widoczne są z czasem. Mając sprecyzowane cele, łatwiej też zmierzyć skuteczność kampanii.

Jak się to robi? Najczęściej stosowanym miernikiem efektywności jest ruch w witrynie. Marketerzy wymieniali także m. in. jakość leadów sprzedażowych, liczbę udostępnień w social media, a także czas spędzony przez użytkownika w witrynie.

Content marketing pochłania średnio 29% budżetu reklamowego B2B. Blisko 40% firm planuje zwiększyć budżet w ciągu najbliższego roku, za cel stawiając sobie przede wszystkim generowanie leadów, wzmacnianie świadomości marki, a także zaangażowanie użytkownika treścią.

Do opracowania materiału wykorzystaliśmy badania: Content Marketing Institute, Buzzsumo, TopRank Marketing, Demand Gen Report, Curata, TrackMaven, Smart Insights, Karvy Solutions, OneSpot, Shareaholic.


Więcej artykułów eksperckich SEMTEC na temat SEO, content marketingu i nie tylko znajdziecie na ich blogu

Emilia Radecka

Emilia Radecka

Junior Project Manager w agencji SEMTEC. Od 5 lat zawodowo związana z marketingiem internetowym. Doświadczenie zdobywała w krakowskiej agencji interaktywnej Veneo. Pierwsze kroki stawiała jako copywriter, następnie specjalista SEO. Obecnie jako project manager realizuje strategie content marketingowe. Współpracowała m.in. z takimi klientami jak: Allianz, Aviva, Unity Line, Media Regionalne, Sadolin, Nobiles, Ole Ole. Pasjonatka nowinek i trendów związanych z marketingiem treści. Hobbystycznie zgłębia tajniki e-commerce, prowadząc sklep internetowy z własnym rękodziełem. Absolwentka filologii polskiej i public relations na Uniwersytecie Jagiellońskim.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: