Social Media

Facebook Canvas – na czym polega i kto powinien go szybko wdrożyć?

Facebook Canvas
Canvas, czyli nowy format reklamowy Facebooka zadomowił się w Polsce. Reklamodawcy coraz chętniej wykorzystują ten typ reklamy w swoich kampaniach, pojawia się coraz więcej ciekawych realizacji. Wszystkim niewtajemniczonym przybliżamy ten format, odpowiadając na kilka kluczowych pytań.
PODZIEL SIĘ:

 

Czym jest nowy sposób na promowanie firmy na Faceboku?

Facebook Canvas (potocznie „kanwa”) to pełnoekranowy format reklamy dedykowany na urządzenia mobilne, możemy w nim korzystać min. z: wideo, zdjęć, tekstów czy nawet zestawów produktów!

Przy tworzeniu tego formatu możemy wykazać się bardzo dużą kreatywnością, ponieważ wszystko konfigurujemy wedle własnych upodobań. Możemy np.:

  • spersonalizować kolory tła,
  • spersonalizować kolory przycisków,
  • dodać wybrane wideo,
  • dodać najlepiej performujące produkty z pliku feed itd.

Facebook Canvas – jak to wygląda?

Tak wygląda ten format reklamowy wykorzystany do promocji podróży promem:

Facebook Canvas - przykład kreacji

źródło: facebook.com/business

A tak wygląda ten format reklamowy wykorzystanej do promocji Samsunga Galaxy S7 Edge:

Facebook Canvas – przykład Galaxy s7

Po uruchomieniu kanwa odpala się na pełnym ekranie, użytkownik nie będzie więc rozproszony powiadomieniami itd.

Facebook Canvas – przykład reklamy z wideo
Elementy kanwy np. wideo można umieszczać pomiędzy grafikami, odpalają się one automatycznie z dźwiękiem.
Facebook Canvas – przykład na cechy produktu
Dzięki zastosowaniu formatu karuzelowego użytkownik może w łatwy sposób poznać wiele cech produktu.

Dla jakiej branży może to być skuteczna reklama na Facebooku?

Wszyscy reklamodawcy korzystający z reklam wideo, graficznych czy tekstowych, szczególnie branże fashion, FMCG, elektro, ale także sklepy internetowe.

Jak reklamować się na Facebooku? Jakie są zalety Canvas?

To bardzo interesujący i mający ogromne możliwości format reklamowy – interaktywnie pokazuje produkt klienta oraz zwiększa zainteresowanie nim wśród potencjalnych odbiorców.

Kampanie reklamowe oparte na kanwach mogą stać się wypadkową wszystkich typów reklam w jednym bardzo angażującym użytkownika formacie. Poprzez połączenie przekazu wideo, graficznego i np. produktów użytkownik może poświęcić nawet kilka minut na zapoznanie się z całą treścią dostępną w kanwie, a następnie przejść do sklepu.

Jak Facebook Canvas wpływa na branding?

Klient dzięki kanwie zyskuje głównie możliwość dłuższego angażowania odbiorcy wokół swojego produktu. Zaangażowanie odbiorców wokół produktu przełoży się na pewno na wzrost rozpoznawalności marki, a w przypadku sklepów także na sprzedaż produktów w online. Użycie kanwy w reklamie połączone z odpowiednim targetowaniem powiększy także bazę klientów. Dotarcie do nowych odbiorców zaowocuje polubieniami fanpage, czyli zwiększeniem liczby potencjalnych klientów.

Jak kanwa wpłynie na promowanie firmy na Facebooku?

Facebook prowadzi obecnie wielką ekspansję na urządzenia mobile. Jest to już drugi z kolei format (po Lead Ads) dedykowany najpierw tego typu urządzeniom. Widać tu wyraźny trend – koncentracja na reklamie mobile oraz zatrzymywaniu użytkowników jak najdłużej „na Facebooku”. Kanwa wyznacza także nowy trend od strony technicznej, być może teraz będziemy mieli możliwość częstszego testowania tak elastycznych w przygotowaniu formatów reklamowych.

 

PODZIEL SIĘ:
Piotr Juszczuk

Piotr Juszczuk

SEM & Social Specialist. Pracował dla takich klientów jak: Santander Consumer Bank, NBP, Żabka czy Promedica. Przygotowuje skuteczne strategie i realizuje kampanie nie tylko w sieciach społecznościowych jak Facebook czy LinkedIn, ale także w całym ekosystemie reklamowym Google (Search, GDN, YouTube). Posiada certyfikaty: Google Adwords Qualified Individual, Google Analytics Individual Qualification i YouTube.