Social Media

Tymi zmianami Facebook łączy reklamę online z konwersją offline [ANALIZA]

Sprzedaż online a sprzedaż offline
Pixabay.com
Czarna magia – tym właśnie dla wielu marketerów jest mierzenie konwersji offline (zainicjowanych online). Na szczęście ze swoją propozycją przychodzi Facebook, udostępniając Store Visits oraz Offline Conversions API. Już niedługo poprzez moduł GPS w komórkach będziemy mogli mierzyć, m.in. jak nasza aktywność reklamowa w rzeczywistości przełożyła się na konwersje offline.
PODZIEL SIĘ:

Czekają nas dwie mocne zmiany.

Po pierwsze, dochodzi metryka Store Visits (wizyty w sklepie).

Na wprowadzeniu jej skorzystają przede wszystkim branża retail prowadzące już działania na Facebooku. Oznacza to, że:

  • będzie można zmierzyć, ile osób odwiedziło sklep po obejrzeniu reklamy online,
  • na podstawie Store Visits będzie można optymalizować kreacje i targetowanie, aby kierować jeszcze więcej klientów do sklepu.

Zyskają tu nie tylko duże marki retailowe, ale także mniejsze lokalne biznesy, niemające swoich odpowiedników online, czy wszelkiego rodzaju usługi (fryzjer, kawiarnia).

Po drugie, Facebook udostępnia Offline Conversions API (API do mierzenia konwersji offline).

Pozwoli to:

  • połączyć z Facebookiem dane o transakcjach z systemów klienta[1] (m.in. IBM) – a zatem jak już dowiemy się, ilu użytkowników przyszło do sklepu, dowiemy się także o wysokości zamówienia i kupionym produkcie.
  • optymalizować kampanie z jeszcze lepszym rezultatem – dane możliwe będą do zobaczenia w czasie rzeczywistym, oczywiście będą anonimowe, ale dostarczą cennych informacji o klientach (m.in. demografia).

Rozwiązanie, które będzie wprowadzone przez Facebooka, pozwoli nie tylko na mierzenie skuteczności z działań performance w offline, ale także na mierzenie skuteczności działań brandingowych z użyciem np. video czy Facebook Canvas. Branding w zestawieniu z wynikami kampanii pokaże liczbę osób, które tylko po zobaczeniu takiego np. video promującego markę pobiegły do sklepu kupić produkt – to duża wartość dla Facebookowego brandingu.

Facebook dzięki ciągłemu, dynamicznemu rozwojowi pokazuje swoją coraz większą przewagę na rynku reklamowym. Zaczyna mieć też solidny wkład w rozwiązywanie problematycznych zagadnień atrybucji i chce zaserwować mocny argument, jak social media wywierają wpływ na proces zakupowy użytkowników.

[1] Szczegółowe dane, które można zmatchować, oraz wydarzenia, które można powiązać, opisane są w punkcie 4 „Upload Offline Events” https://developers.facebook.com/docs/marketing-apis/offline-conversions/v2.6

PODZIEL SIĘ:
Piotr Juszczuk

Piotr Juszczuk

SEM & Social Specialist. Pracował dla takich klientów jak: Santander Consumer Bank, NBP, Żabka czy Promedica. Przygotowuje skuteczne strategie i realizuje kampanie nie tylko w sieciach społecznościowych jak Facebook czy LinkedIn, ale także w całym ekosystemie reklamowym Google (Search, GDN, YouTube). Posiada certyfikaty: Google Adwords Qualified Individual, Google Analytics Individual Qualification i YouTube.