SEM

Nowość w Google: reklamy responsywne z funkcją natywną!

Już są! Zapowiadane na majowym Google Performance Summit reklamy responsywne (Responsive Display Ads) z funkcją natywną właśnie są wdrażane do Google AdWords. Ogłoszona we wtorek już oficjalna zmiana była wyczekiwana przez online marketerów i będzie systematycznie udostępniana reklamodawcom - jest to kolejny, mądry krok w kierunku zwiększającej się konsumpcji treści w świecie wieloekranowym.
PODZIEL SIĘ:

Nowe reklamy dopasują się automatycznie do coraz bardziej zróżnicowanych rodzajów treści w witrynach czy aplikacjach mobilnych oraz do rozmiarów ekranów (desktop, smartfon, tablet) – wszystko, rzecz jasna, bez utraty jakości i przy zachowaniu spójnego przekazu. Nowe reklamy oznaczają również oszczędność czasu i mniej zamieszania z przygotowywaniem wielu formatów grafik (skyscraper, rectangle itd.) przy jednoczesnym zwiększeniu zasięgu naszych reklam. Wynika to z tego, że system sam – konfigurując reklamę – dostosowuje się do każdej udostępnionej przez wydawcę jednostki reklamowej, np.:

  • przy mniejszej wyświetli logo z nagłówkiem i opisem,
  • przy większej wyświetli logo z nagłówkiem, opisem i obrazem.

Reklamy będą generowały się dynamicznie w dowolnej konfiguracji, po uprzednim wprowadzeniu:

  • tekstu (krótki i długi nagłówek + tekst reklamy),
  • statycznej kreacji graficznej (obraz + logo).

Ale najciekawszą właściwością reklam responsywnych (elastycznych) jest ich natywność. Wydawcy w sieciach reklamowych coraz chętniej dostosowują się do trendów i udostępniają swoje powierzchnie dla natywnych reklam, nie inaczej jest w sieci reklamowej Google. Dzięki tej funkcjonalności w AdWords reklamodawcy dostają potężne narzędzie, dzięki któremu ich reklamy są niemal niewidoczne, adaptując się do stylu danego wydawcy (strony internetowej bądź aplikacji mobilnej). Reklamy dynamicznie dopasują się kolorystyką i fontem, stając się bardziej integralną częścią treści w serwisie.

Responsive ads final

Rys. 3 różne wersje reklam responsywnych w sieci reklamowej Google na przykładzie Homespiration (portalu o tematyce Home & Living). Warto zauważyć, że reklamy te są natywne – nieinwazyjnie wtapiają się w layout portalu (źródło: materiały prasowe Google)

Co wyniknie z Google’owych zmian? Reklamodawcy mogą liczyć na poprawę współczynników kliknięć (CTR) czy też lepszego performance’u reklam displayowych.

 

PODZIEL SIĘ:
Paweł Ważyński

Paweł Ważyński

Head of SEM & Social w Cube Group, AdWords Trainer. Z SEM (m.in. Google, Bing, rosyjski Yandex) oraz social ads (m.in. YouTube, Facebook, Twitter) ma do czynienia od 2008 roku. Koordynował kilkaset kampanii sprzedażowych lub pozyskujących leady dla największych klientów polskich i zagranicznych: PLL LOT (50+ rynków), AVIVA, Provident, Media Markt, Credit Agricole, LIDL, Polpharma, UPC Polska. Ekspert w wielu publikacjach, m.in. „Gazety Wyborczej” i Google’a „Wyszukiwarka klientów. Google Adwords – przewodnik dla szefów”, prelegent na eventach branżowych, m.in. E-commerce Pro, Bądź modny w internecie, Go Global i więcej.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: