Technologia

MARKETINGOWE MITY cz. 2: „Technologia? Nie stać mnie na taki luksus”

Czy warto płacić za nowe technologie w marketingu
To już drugi wpis dotyczący marketingowych mitów. W tej części Kamil Łopaciński, SEM Team Leader w Cube Group, obala mit dotyczący technologii.
PODZIEL SIĘ:

Inwestycja w technologie często stanowi ten rodzaj wydatków, który spotyka się z brakiem zrozumienia dla jej sensowności, wyrażonej w prosto pojętej opłacalności: koszty vs zyski. Czas obalić ten mit.

MIT: „Nie stać mnie na technologię”

Technologie wspierające performance marketing z pozoru mogą wydawać się drogie, jednak w rzeczywistości musimy się liczyć z wydatkami rzędu 1-4% budżetu. Co dostajemy w zamian? Najczęściej performance, który potrafi przerosnąć nawet bardzo śmiałe oczekiwania, a inwestycja szybko się zwraca!

Czy zaryzykowalibyście np. 3% miesięcznego budżetu w celu sprawdzenia nowego źródła leadów? Podejrzewam, że większość marketerów odpowie „tak”. W ten sposób właśnie należy rozumieć wydatki na technologię. Widząc w niej sprzymierzeńca naszego biznesu, dodatkowe konie pod maską naszego pojazdu dowożącego leady.

Szczególnie polecam DoubleClick (DC). Jest to narzędzie dające możliwość efektywniejszego zarządzania budżetem SEM. Kluczowe zalety tego systemu zobaczysz w:

  • dostępie do ulepszonych systemów automatycznej optymalizacji,
  • możliwości skuteczniejszego zarządzania asortymentem i remarketingiem,
  • wzrostem zasięgu – dostęp do miejsc niedostępnych przykładowo przez AdWords.

Dane i wykres ROAS w DoubleClick

Rys. Przykład wzrostu ROAS (zwrotu z nakładów na reklamę) na przestrzeni dwóch miesięcy

A ponad wszystko, ogromnym atutem DC jest gromadzenie danych i reagowanie na nie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu działania optymalizacyjne są podejmowane na podstawie najświeższych informacji. Należy zaznaczyć, że większość automatycznych systemów służących optymalizacji konwersji pracuje na danych sprzed 24-48h.

Musimy pamiętać, że system potrzebuje około 1-2 miesięcy, aby zebrać odpowiednio dużo danych do efektywnej pracy. Im więcej danych –  tym lepsze wyniki będzie mogła zapewnić określona strategia.

Innym polecanym narzędziem jest Omniconvert (rebranding z Marketizator.pl): kompletne narzędzie do optymalizacji konwersji, zwiększenia ilości leadów i sprzedaży. Zapewnia dostęp do testów A/B, ankiet, widgetów, segmentacji i personalizacji.

Za efektywnością kosztową przemawia indywidualny model rozliczeń. Miesięczny koszt jest ściśle związany z ilością odsłon testów/zmian, które przeprowadzimy. Dodatkowo jeżeli nie będzie ich więcej niż 10 000 – korzystanie z niego będzie dla nas bezpłatne.

omniconvert-landing-page

Rys. Możliwości dostosowania, testowania landing page w Omniconvert

pomysły na testy jakie oferuje Omniconvert

Rys. Przykładowe pomysły na testy, jakie oferuje Omniconvert

Jutro wygrywa ten, kto dziś inwestuje w technologie

Podsumowując, gorąco zachęcam do testowania nowych technologii. Do zyskania jest naprawdę wiele! Im szybciej przekonamy się do technologii wspierających kampanie, tym większą przewagę rynkową nad konkurencją będziemy mogli uzyskać.

Sprawdź również inne części naszego cyklu:

Część 1.: Content marketing

PODZIEL SIĘ:
Kamil Łopaciński

Kamil Łopaciński

SEM Team Leader w Cube Group. Koordynuje pracę zespołu prowadzącego kampanie zwiększające sprzedaż lub pozyskujące leady dla największych firm z branż: e-commerce, technologii cyfrowej, grzewczej i motoryzacyjnej. Odpowiedzialny za rozwój wiedzy z zakresu technologii. Pracował dla takich klientów jak m.in. Empik, 51015, UPC, Euroflorist, Empik School, Speak Up. Posiada certyfikaty Google (AdWords, Analytics, Mobile, Shopping, reklamy wideo, DoubleClick Search oraz DoubleClick Manager). W Cube Group od września 2012 roku. Absolwent administracji na Politechnice Warszawskiej.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: