SEO Social Media Strategia

Kongres Online Marketing 2017 – jak było? [RELACJA]

Fot. materiały promocyjne Magazyn Online Marketing
Pod koniec marca odbył się ostatni taki Kongres Online Marketing - kolejna edycja to już spotkanie online. Co wydarzyło się na tej konferencji? Jacy goście szkolili uczestników? O czym opowiadali? Przekonacie się poniżej!
PODZIEL SIĘ:

30 marca, Złote Tarasy, ostatni w tradycyjnej, stacjonarnej formie Kongres Online Marketing – a na nim my, czyli zespół Cube Group. Oto relacja w telegraficznym skrócie i podsumowanie wydarzenia.

Pierwsza prelegentka? Dorota Wellman, znana prezenterka. Przedstawiła ciekawą, mimo że tylko pośrednio związaną z marketingiem prezentację „Dlaczego nie warto bać się zmian – czyli kto nie ryzykuje ten, nie ma szans na sukces!”, skupiającą się na zarządzaniu kryzysem.

Wystąpienie okraszone było anegdotami z codziennej pracy Wellman, takich jak bliskie spotkanie rapera 50 Centa z… żywą świnią w studiu Dzień dobry TVN, realizacja programu na żywo, gdy między prowadzącymi wylądowała sporej wielkości ptasia „niespodzianka”. Dla osoby bez umiejętności zarządzania kryzysami byłby to horror na żywo, Wellman jednak za każdym razem zdołała obrócić problem w sukces: ogromny skok oglądalności i zazwyczaj pozytywny odbiór widzów.

Konkluzja:  zmiany w życiu i ryzyko są czasem potrzebne, trzeba jednak umieć na nie reagować i nimi zarządzać . Dobry wykład na początek Kongresu.

Reklama – zwierciadło naszych czasów

Następne było mocne, aktualne wystąpienie Marcina Maja, CEO agencji strategiczno-kreatywnej OS3.

Prezentacja „Jak reklamy odzwierciedlają czasy, w których żyjemy. Czyli co ma wspólnego Trump z marką odzieżową Diesel?” została przygotowana z rozmachem, przy wsparciu przykładów wideo z kampanii z całego świata. Ze względu na tematykę i świetną realizację niektórzy z uczestników uronili nawet kilka łez wzruszenia. Marcin mówił o popularnych społecznych, kulturalnych czy politycznych trendach na świecie, które zostały z powodzeniem wykorzystane przez marki w swojej komunikacji. Jako przykład podał sprawę Trumpa i dekretu antyimigracyjnego oraz reakcje Ubera, Airbnb, Diesela czy momondo na jego wprowadzenie. Za tę prelekcję Marcin dostał nagrodę Najlepszego Prelegenta Kongresu.

Diesel SS17 ADV Campaign: MAKE LOVE NOT WALLS

momondo – The DNA Journey

Equality (Nike)

Według Maja aktualnie to nie seks, jak dotąd (vide: słynna fraza „sex sells”), będzie największym czynnikiem wpływającym na sprzedaż, ale aktywizm marek. W kampaniach powinno kierować się w stronę lokalności albo otwartości. Przykład? Poniższe trzy reklamy.

All That We Share – TV2

Kenco – Coffee vs Gangs

WHERE IS MY OTORONGO

A żeby przekonać się, jakie trendy aktualnie panują na świecie, możemy zerknąć na stronę Trendwatching.

Zdj. 1. Aktywizm – hasło przewodnie Marcina Maja.

Narzędzia, narzędzia i jeszcze raz narzędzia

Po krótkiej przerwie wystąpił znany specjalista SEO i social media Łukasz Żelezny, który zaprezentował „Taktyki social media, których nie zna Twoja konkurencja”. Łukasz opowiadał o personach w marketingu – czyli modelach idealnego klienta – ich podziale i typach, sposobach na angażowanie „grubych ryb” przy użyciu różnych technik. Wymienił też kilka ciekawych narzędzi wartych wykorzystania, m.in. SEMrush (analityka SEO), Sotrender (analityka), Commun.it (narzędzie do pozyskiwania ruchu z sociali), email hunter (podaje prawdopodobne adresy e-mail), tweepi (segmentacja followersów twitera), IFTT (automatyka działań).

Zdj. 2. 5 przykazań tworzenia angażujących treści.

Dalej prób rozbawienia, ale przede wszystkim edukowania publiczności podjął się Maciej Lewiński z Poznania, który mówił o tym, „Jak zwiększyć sprzedaż skuteczniej wykorzystując dane z Google Analytics”. Opowiadał m.in., jak marka powinna wyróżniać się na tle konkurencji, że wartości liczbowe w odpowiedniej formie powinny przekuwać się na działania, natomiast raporty marketingowe powinny tak naprawdę wyglądać jak historia.

Dodatkowo usłyszeliśmy o ciekawym przypadku jego prywatnej witryny, na której o ilości konwersji decydowała widoczność… jego czoła przed scrollem (above the fold). To udowadniało, że  dzięki statystykom możemy dojść do wniosków, które dla nas nie są oczywiste na pierwszy rzut oka.  

Zdj. 3. Czoło Macieja Lewińskiego a wpływ na konwersje.

Opowieści i strategie w marketingu

Artur Maciorowski, CEO eCode i redaktor prowadzący magazynu „Online Marketing”, w prezentacji „Skuteczne pozyskiwanie nowych klientów w internecie – zbieranie wartościowych leadów krok po kroku” mówił o wyzwaniu w radzeniu sobie z ogromną ilością danych udostępnianych przez użytkowników. Między innymi wspominał o narzędziu do tworzenia person, Make My Persona. Przypomniał o istotności mikromomentów i wykorzystywaniu ich w docieraniu z komunikatem do naszej grupy docelowej – jako wsparcia w tym celu możemy użyć m.in. narzędzia Customer Barometer.

Co warto zapamiętać? Skuteczne pozyskiwanie leadów utrudniać mogą m.in. zła budowa landing page’a, formularza, zbyt duża ilość pól i opcji do wyboru. Artur mówił też o tym, że do pozyskiwania leadów nie trzeba mieć strony, czasami wystarczy Facebook Leads. Omówił również przydatne narzędzia w pozyskiwaniu leadów: m.in. Landingi, Unbounce, Hotjar, Leadfeeder, Optimizely.

Zdj. 4. Artur w trakcie prezentacji przedstawiał m.in. kopmpletny obraz naszego użytkownika.

 

Darmowe i płatne kampanie reklamowe w internecie” to temat, którego podjął się marketer Daniel Bossy. Wspominał m.in. o problemach sklepów internetowych – pozyskiwanie ruchu, konwersji, zła budowa strony. Omówił przydatne narzędzia m.in. Audience Insights na FB oraz SimilarWeb i AdEspresso. Podkreślił również, jak relacje live i materiały video niemal darmowo przyczyniają się do zwiększenia ruchu.

Zdj. 5. Zasugerowany przez Dawida Bossy schemat systemu marketingowego.

Następnym, bardzo energetycznym prelegentem był Rahim Blak (edrone, clickcommunity) z prezentacją „10 strategii social media, które naprawdę działają”. Według niego cechy dobrej treści to:

  • unikalność
  • emocje
  • uniwersalny przekaz
  • stworzenie warsztatu

czyli treści, które przekazują wiedzę.

Mówił o strategiach ponadczasowych, użyciu sCRM (social Customer Relationship Managment), RTE (Real Time Engagement), potencjale Messengera, tworzenia ankiet, Lead Ads i tzw UGC (User Generated Content). Przyszłość według Rahima będzie definiował właśnie rozwój social media. Chociażby w obszarach płatności przez FB, usług instagramowych, wideo na żywo, sztucznej i rozszerzonej rzeczywistości (VR i AR).

Zdj. 6. Formaty postów na FB a zasięg.

Nie zapominaj o budżecie

Na koniec Witold Włodarczyk mówił o „określaniu budżetu reklamowego oraz ocenie efektywności kampanii marketingowych”. Objaśniał m.in., co wpływa na budżet, jak pogodzić sposób budżetowania i wymagania marketingową, jak ważna jest atrybucja i w jaki sposób poprawnie mierzenia efektywności danej kampanii. Mocno analityczno-ekonomiczna prezentacja – z twardą wiedzą konieczną dla performance marketera, zorientowanego na efekt i opłacalność działań.

Zdj. 7. Czynniki wpływające na budżet.

Zdj. 8. Wzory na obliczanie rentowność i jakość ruchu.

 

Jak oceniam Kongres?

Bardzo dobrze! Mnóstwo praktycznej wiedzy. Sporo przydatnych narzędzi. Teoria okraszona praktycznymi case’ami, przykładami. Wyważenie między solidną wiedzą a ciekawostkami i humorem. Całość udana zarówno pod względem organizacyjnym, jak i merytorycznym.

Myślę również, że organizatorzy wysoko sobie postawili poprzeczkę – tym bardziej jestem ciekaw kolejnej edycji.

PODZIEL SIĘ:

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: