Content Marketing Social Media

Zarabiaj na Pintereście – linki afiliacyjne znowu dostępne!

Fot. materiały promocyjne Pinterest
Masz konto na Pintereście? Jeśli tak, to mamy dobrą wiadomość – Pinterest znowu przywrócił możliwość dodawania linków afiliacyjnych. 
PODZIEL SIĘ:
Jeśli Twoja przygoda z Pinterestem dopiero się zaczyna, to polecamy obszerny artykuł napisany przez Beatę z Vademecum Blogera. Dowiesz się z niego, czym różni się konto prywatne od firmowego, dlaczego ważne jest wybranie odpowiedniej nazwy użytkownika, jak tworzyć ciekawe treści na Pintereście i jak zarządzać tablicami, aby użytkownicy faktycznie przepinali Twoje piny.

Jeśli już korzystałeś z Pinteresta, to na pewno przydatna będzie dla Ciebie informacja o tym, że znowu dostępne są dla użytkowników linki afiliacyjne. Przez ponad 2 lata taka opcja była zablokowana przez samego dostawcę. Oświadczenie z początku 2015 roku było uargumentowane chęcią dostarczania użytkownikom jak najlepszego kontentu i wykluczeniem spamowania tablic pinami (czyli przypiętymi grafikami z linkiem i opisem) o nietrakcyjnej i nieadekwatnej treści. Miejmy nadzieję, że obecnie użytkownicy skorzystają z tej możliwości bardziej rozważnie i nie będziemy mieli powtórki z rozrywki. Jest o co walczyć.

Pinterest sprzedaje

Pinterest to obecnie 110 milionów użytkowników miesięcznie. W przeważającej części są to kobiety z pokolenia millenialsów – to dane globalne. Członkowie tej społeczności poświęcają średnio 98 minut miesięcznie na przeglądanie tablic z pinami. Ale najważniejsze jest to, że 72% użytkowników Pinteresta przyznaje, że wpływa on na ich decyzje zakupowe.

Na zachodzie Pinterest oferuje sklepom szereg rozwiązań do promocji ich marek (piny promowane, buyable pins, reklamy video), które nie są dostępne na naszym rynku. Dlatego większość rodzimych marketerów nie skupia się na promocji w tym kanale. Czy słusznie?

Pinterest - statystyki

Rys. Statystyki Pinteresta 2016

Jak w ramach afiliacji zarobić na Pintereście?

Pinterest to miejsce, gdzie użytkownicy poszukują inspiracji zakupowych, dlatego może się okazać, że w pewnym momencie „zaskoczy” to także u nas. Jeśli więc korzystasz z Pinteresta i tworzysz tablice, zacznij dodawać do nich linki afiliacyjne!

Sprawa jest dziecinnie prosta. Jeśli nie korzystasz jeszcze z wtyczki Pin It, to warto się w nią zaopatrzyć. Pozwala ona dodawać zdjęcie do tablicy z poziomu przeglądania danej strony. Po prostu znajdujesz coś, co Ci się podoba, i od razu możesz to dodać do swojego Pinteresta. Pojawia się wtedy przycisk „Zapisz”, po naciśnięciu którego przypisujemy pina do wybranej tablicy.

Pinterest - linki afiliacyjne

Fot. wtyczka Pin It w akcji

Później musisz już tylko wejść w edycję pina i zmienić link na link afiliacyjny. Pamiętaj także o dodaniu opisu i tagów, aby pin był bardziej atrakcyjny i można było go wyszukać po odpowiednich frazach.

Pinterest - linki afiliacyjne

Fot. Edycja pinów na Pintereście

 


Źródła:

PODZIEL SIĘ:
Anna Gromańska

Anna Gromańska

Publishing & Innovations Director w dziale Publishing & Innovations Cube Group. Odpowiada za rozwój relacji z wydawcami działającymi w ramach marek NetSales, SalesMedia oraz MailSales. Ma ponad 6-letnie doświadczenie w performance marketingu, poparte współpracą z dużymi polskimi firmami.