SEM SEO

Nowy kolor w reklamach Google. Co to oznacza dla marketerów? [KOMENTARZ]

Reklama AdWords - nowy kolor
Paweł Ważyński, certyfikowany trener Google: "Google od 2 miesięcy testował nowy kolor etykiety 'Reklama' w wyszukiwarce na całym świecie. W końcu od kilku dni zdecydował się na wprowadzenie tej zmiany na stałe. Zielone etykiety wprowadzane są globalnie na wszystkich urządzeniach: na desktopach, tabletach, smartfonach".
PODZIEL SIĘ:

„Nowa kolorystyka nawiązuje do wyświetlanego adresu URL, przez co staje się bardziej spójna z samą reklamą. Dodatkowo zielony jest bardziej przyjazny, mniej inwazyjny, nie rzuca się w oczy i jest lepiej odbierany przez większość ludzi. Zabieg ten zapewne może zwiększyć klikalność reklam, wzbudzając większe zaufanie do płatnych treści. Nowa kolorystyka nawiązuje także do wyników organicznych, przez co reklamy lepiej wtapiają się w stylistykę SERP (search engine result page, strony z wynikami wyszukiwania) i dzięki temu są jeszcze bardziej natywne – a na takim właśnie efekcie teraz zależy marketerom.

Reklama AdWords - nowy kolor

Rys. Z lewej strony żółte reklamy w wynikach wyszukiwania Google dla frazy „hotele warszawa”,
z prawej strony widok z zielonymi reklamami, który już wkrótce zobaczy każdy internauta

Reklamy AdWords zmieniły kolor - od teraz są zielone

Rys. Zielone reklamy dla fanów Diany Krall

 

Wprowadzenie zielonego koloru etykiet reklam w wyszukiwarce to kolejna w tym roku kluczowa zmiana w wynikach wyszukiwania. 2016 jest rokiem przełomowym, nigdy wcześniej nie mieliśmy tak wielu istotnych zmian w wyszukiwarce. Pierwsza poważna zmiana nastąpiła w lutym – to wtedy została usunięta prawa kolumna reklamowa w wyszukiwarce. Zmniejszyła się też liczba reklam tekstowych dostępnych w SERP z 11 do 7, w tym na górze wyników wyszukiwania pojawiła się możliwość wyświetlania 4 reklam zamiast 3 wyświetlanych wcześniej.

Ale to nie koniec. Prawdopodobnie w 3. kwartale czeka nas kolejna zmiana, która jeszcze mocniej uspójni wygląd całego SERP-u. Mowa o testowanym aktualnie zwiększeniu liczby znaków w reklamie, dzięki któremu wynik płatny wydłuży się do rozmiarów wyniku organicznego. Dodany zostanie drugi nagłówek oraz powiększy się sam opis reklamy”.

 

PODZIEL SIĘ:
Paweł Ważyński

Paweł Ważyński

Head of SEM & Social w Cube Group, AdWords Trainer. Z SEM (m.in. Google, Bing, rosyjski Yandex) oraz social ads (m.in. YouTube, Facebook, Twitter) ma do czynienia od 2008 roku. Koordynował kilkaset kampanii sprzedażowych lub pozyskujących leady dla największych klientów polskich i zagranicznych: PLL LOT (50+ rynków), AVIVA, Provident, Media Markt, Credit Agricole, LIDL, Polpharma, UPC Polska. Ekspert w wielu publikacjach, m.in. „Gazety Wyborczej” i Google’a „Wyszukiwarka klientów. Google Adwords – przewodnik dla szefów”, prelegent na eventach branżowych, m.in. E-commerce Pro, Bądź modny w internecie, Go Global i więcej.