E-commerce E-mail Marketing Strategia

Oto dwie branże, w których to mailing przyniesie najlepsze efekty

freeimages.com
Zwiększanie sprzedaży, aktywizacja i budowanie lojalności subskrybentów. To może być prostsze. Jak bułka z masłem. Zachód od lat pełnymi garściami czerpie korzyści z e-mailing marketingu, podczas gdy nasi rodzimi marketerzy nie zawsze wiedzą, jak się za to zabrać. A szkoda, bo sporo jest do ugrania.
PODZIEL SIĘ:

 

Skuteczny mailing w branży e-commerce

Absolutnym liderem rankingu efektywności jest e-commerce. To dlatego, że internautów stale przybywa i przybywać będzie. Zakupy w sieci robią coraz chętniej. W ich działaniach zarysowuje się powtarzalność. Stąd w tej branży mailing do klientów przybiera 4 formy:

– regularne newslettery z nowościami

– newslettery ze specjalnymi ofertami

– maile aktywizujące klientów

– maile transakcyjne dotyczące dokonanych zakupów

Działania te są istotne w kontekście działań związanych z kreowaniem, rozwijaniem i podtrzymywaniem więzi klienta z marką. Czyli – jak to określa się w branży – zarządzaniu cyklem życia klienta, Customer Lifecycle Management. Odgrywają także duże znaczenie w całościowym zarządzaniu relacjami z klientami, czyli Customer Relationship Management. W praktyce oznacza to aktywizację i budowanie lojalności subskrybentów oraz motywowanie do zakupów obecnych użytkowników.

Kiedy jednak celem jest zdobycie nowych klientów e-sklepu, sam mailing do bazy wewnętrznej nie wystarczy. Wysyłkę newsów i zaproszeń do potencjalnych użytkowników umożliwiają mailingi do baz zewnętrznych.

Marketerzy związani z dużymi markami powinni zwrócić szczególną uwagę na model rozliczeniowy CPO, czyli cost per order. Oznacza to, że reklamodawca płaci ryczałtowo dopiero za zamówienie złożone w e-sklepie. Oczywiście wygenerowane właśnie dzięki mailingowi, niezależnie od kwoty tego zamówienia.

Szacuje się, że w ten sposób można zwiększyć sprzedaż nawet o kilka tysięcy zamówień w ciągu jednego miesiąca. Ponadto znacznie zwiększa rozpoznawalność marki.

Szczególnie skorzystać na tym mógłby segment modowy, który zdaje się nie dostrzegać tych możliwości. Dla przykładu – często wystarczyłoby chociaż stargetować wysyłkę mailingu z informacjami o przystępnych cenach do osób w wieku 18+ o zdolności zakupowej. Potem pozostanie nam obserwować, jak wskaźniki sprzedaży rosną.

e-mail marketing w e-commerce

Skuteczny mailing w branży finansów i ubezpieczeń

Drugie miejsce na podium należy do finansów i ubezpieczeń. Dlatego, że rynek jest przesycony reklamami. Tradycyjne formy – telewizja, radio – przestają działać. Kolejne piosenki i wiersze o lokatach, pożyczkach czy kredytach są emitowane w próżnię. Klienci są coraz bardziej świadomi, a nawet uprzedzeni. W końcu stawką są nawet ich oszczędności życia. Błędne koło się zatacza, ponieważ bezradni marketerzy wysyłają agresywniejsze przekazy medialne.

Wiele można więc zdziałać marketingiem bezpośrednim. Spersonalizowanym mailingiem z ofertą. Sprofilowanym dokładnie pod grupę odbiorców i odwołującym się do ich potrzeb. Takim, który przekona odbiorcę o tym, że rzeczywiście to oferta dla niego.

Tu korzystne dla reklamodawcy będzie rozliczenie za unikalne kliknięcie w kreację reklamową (CPUC). Można w nim kupić mailing do praktycznie wszystkich baz do zawierania transakcji pomiędzy sprzedawcami a klientami indywidualnymi (B2C) i profilować wiadomości według potrzeb.

Dla przykładu: sprzedając polisy ubezpieczeniowe AC/OC warto skierować mailing do zmotoryzowanych użytkowników poczty elektronicznej. W temacie wiadomości wpisać „Ubezpieczenie Twojego samochodu się kończy?”. Wtedy mamy pewność, że płacimy za świadome kliknięcie w reklamę. To jedna z wielu metod targetujących, które mogą zebrać 30-40 tysięcy unikalnych i wartościowych przekierowań na promowaną stronę.

Gra jest warta świeczki. Spore są pieniądze wykładane na reklamę w sektorze finansów i ubezpieczeń. Ponad sto milionów złotych w tylko pierwszym kwartale 2015 roku – jak wynika z analiz domu mediowego Codemedia. Ile z tej puli przeznaczono na reklamę online? 16 milionów złotych.

Tworzenie mailingu w innych branżach

Inne branże także mają spore możliwości wyciśnięcia korzyści z mailingu. Na odkrycie potencjału czeka chociażby segment farmaceutyków czy sieci i galerii handlowych. Kanał jest otwarty i dostępny dla każdego. To skuteczne dopełnienie działań marketingowych.

Skuteczny mailing można osiągnąć dzięki właściwym założeniom wysyłki oraz precyzyjnemu profilowaniu. Mailing wewnętrzny będzie więc podtrzymywał relacje z obecnymi klientami. Z pomocą zewnętrznej wysyłki pozyskani zostaną nowi. To bezpośrednio przełoży się na większe zyski.

 

 

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Kamila Majcher

Kamila Majcher

Managing Director NetSales & MailSales. Zarządza dwukrotnie nagrodzoną Srebrnym Efektonem siecią reklamową performance NetSales oraz agencją e-mail marketingową MailSales, z największą siecią mailingową skupiającą ponad 700 baz mailingowych o łącznym potencjale blisko 1 mld kont e-mail na całym świecie. Prelegentka m.in. na konferencjach E-commerce Pro i IAB, komentatorka m.in. „Media i Marketing Polska” oraz Interaktywnie.com, autorka artykułów m.in. dla „Online Marketing Polska”, „Marketer+” itd. W branży od 2010 roku, wcześniej pracowała w Agorze.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: