Afiliacja Afiliacja dla Wydawcy

Poradnik blogerki fashion. Jak zarobić na polecaniu produktów Zaful

Sklep Zaful - współpraca
Istnieje wiele sposobów reklamowania sklepu i monetyzacji treści. Jednym z najefektywniejszych i najprostszych - zarówno dla reklamodawców, jak i wydawców - są programy partnerskie i polecanie produktów. Co więcej, coraz częściej można się spotkać z zaproszeniem do kampanii efektywnościowej nie na witrynie sieci afiliacyjnej, a bezpośrednio na stronie marki, a na taką formę promocji decydują się kolejne duże brandy.
PODZIEL SIĘ:

Zaful to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych oferujących modne i oryginalne ubrania w przystępnych cenach. Firma swoją siedzibę ma w Hongkongu, jednak oferuje darmowe wysyłki niemal do każdego kraju na świecie.

Facebookowy profil Zaful śledzi ponad 4 mln osób na całym świecie – ten sukces zawdzięcza na pewno przystępnym cenom i warunkom dostawy (darmowej już dla zakupów za 30 dolarów), ale nie tylko!  Na popularność sklepu wpływ mają także: zwiększające się zaufanie do zamawiania z zagranicy, bogata oferta i liczne promocje.

Sklep Zaful - polecanie produktów, program partnerski

Fot. screenshot z Zaful

Jeśli interesujesz się modą i prowadzisz bloga, na pewno kojarzysz ten sklep. Zaful jest znany z częstej współpracy barterowej z influencerami, a teraz dodatkowo proponuje nowy model: możesz zarobić prezentując produkty na swoim blogu i linkując do sklepu. Ten typ współpracy z Zaful to afiliacja (lub inaczej program partnerski). Na tym skupimy się w tym tekście – dowiesz się, jak otrzymać wynagrodzenie za polecanie produktów z oferty sklepu.

Jak zarabiać na Zaful? Współpraca w ramach sieci afiliacyjnej

Na początek oczywiście trzeba zacząć od rejestracji w sieci, która ma w swojej ofercie dany program.

Ja przejdę to na przykładzie sieci SalesMedia, ilustrując zrzutami ekranu i konkretnymi funkcjonalnościami z jej panelu wydawcy. Dwa kluczowe kroki to:

  1. Rejestracja w sieci.
  2. Zgłoszenie się do kampanii Zaful.

Przejrzyste manuale dotyczące rejestracji i zgłoszeń do kampanii możesz ściągnąć TUTAJ.

Kolejne kroki to:

3. Przejrzenie materiałów reklamowych (tj. linków i bannerów) oraz pobranie ich.
4. Umieszczenie materiałów na blogu.

W ramach publikacji masz między innymi takie możliwości do wyboru
  1. umieszczasz bannery w miejscach na bannery reklamowe tworzysz np. dedykowane sekcje na stronie
  2. piszesz nowy, specjalnie przygotowany, dedykowany tekst (stylizacja, zestawienie, porada itd. – zobacz inspiracje poniżej) z linkami do produktów
  3. odświeżasz już opublikowany, cieszący się popularnością starszy post z treścią uaktualnioną o wybrane, dopasowane do niego produkty z Zaful
  4. przeglądasz dostępne materiały reklamowe i pod nie wymyślasz temat, mocno trzymając się jednak zasady, aby nadal był on wartościowy dla twojego czytelnika, zgodny z tematyką twojego bloga i nie był nachalnie promocyjny

Prawda, że to proste?

Jeśli decydujesz się na tekst, oto garść popularnych formatów do inspiracji
  • checklista – co spakować na romantyczny weekend w Paryżu
  • wishlista – wymarzone ubrania
  • stylizacja – na wieczór, na randkę, do pracy
  • porada – 5 typów dżinsów dla kobiet o figurze gruszki
  • zestawienia – 10 stylizacji inspirowanych moimi ulubionymi postaciami filmowymi
  • nowości / trendy – 10 stylizacji inspirowanych trendami na London Fashion Week
  • poradnik – jak dobrać buty do kreacji

Tyle jeśli chodzi o inspirację, a teraz wróćmy do kwestii technicznych, czyli pobierania materiałów.

Pobieranie bannerów Zaful:

W celu pobrania banneru wystarczy wejść w opis kampanii Zaful i wybrać odpowiednią opcję z listy na dole strony.

W kolumnie „Name” znajdziesz nazwę banneru, z której zawsze wyczytasz wielkość kreacji, a klikając „Podgląd” możesz sprawdzić jej wygląd.

Gdy już się zdecydujesz, wystarczy pobrać obraz w formacie HTML i zamieścić na blogu.

Opcjonalnie można je zapisać jako pliki jpg i podlinkować używając linku afiliacyjnego.

Polecanie produktów, program partnerski

Fot. Panel wydawcy sieci widok pobierania bannerów z programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne

Przykładowe kreacje, pośród których można wybierać, wyglądają tak:

 

Fot. Wybrane bannery z programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne

Pobieranie linków:

Linki także można pobrać ze strony z opisem kampanii. Znajdziesz je w sekcji „Generowanie śledzenia”.

Możliwe jest użycie ogólnego linku kierującego na stronę główną sklepu (znajdziesz go w polu „Link Trakujący”) lub dodanie do niego dowolnego adresu na stronie klienta, np. konkretnej kategorii lub wybranego produktu.

Program partnerski - generowanie śledzenia

Fot. Pobieranie linków trakujących – zrzut ekranu z panelu wydawcy sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne

Aby dodać konkretny adres docelowy do swojego linku, zaznacz „dodaj deeplink”, a następnie wstaw wybrany adres w polu widocznym po wybraniu tej opcji i kliknij „Uaktualnij”.

Wówczas link trackujący zostanie wzbogacony o konkretną podstronę sklepu, np. „Sukienki”, „Swetry”, „Akcesoria” – to pomoże ci zwiększyć szanse na sprzedaż, a twoim użytkownikom ułatwi znalezienie dokładnie tych produktów, które polecasz!

Program partnerski - deeplink

Fot. Dodawanie deep linków w ramach programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne

 

Czy da się prościej?

Nie musisz ręcznie generować linków. Jest to możliwe dzięki narzędziu SalesLink, które automatycznie zmieni wstawiane przez ciebie na stronie łącza w linki afiliacyjne.

Po przyjęciu do kampanii wystarczy przejść do zakładki Narzędzia -> SalesLink, zaznaczyć kampanie Zaful (lub inne, w których chcesz działać przy pomocy deeplinków), a następnie wygenerowany kod wstawić na swoim blogu – najlepiej w sekcji stopki.

Gdy umieścisz kod na swojej stronie, wszystkie linki kierujące do Zaful w czasie współpracy zmienią się w linki trackingowe – zarówno te, które już na stronie istnieją, jak i te, które dopiero wstawisz. W żadnym stopniu nie zmieni to wyglądu twoich postów, po prostu zaczniesz otrzymywać prowizję od sprzedaży polecanych produktów 🙂

Co jeszcze? Zadziałaj również na socialach!

Linków afiliacyjnych możesz używać na wielu różnych platformach, m.in.

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z monetyzacją treści, koniecznie zapoznaj się także z poradnikiem stworzonym przez Joannę Królik.

Promowanie produktów z Zaful – współpraca z siecią SalesMedia

  1. Prawdopodobnie i tak umieszczasz linki kierujące do sklepu, gdy chwalisz się nową stylizacją lub proponujesz ciekawe zestawienia. Współpracując ze wspomnianą sieci otrzymujesz dodatkowe wynagrodzenie za polecanie produktów.
  2. Jeśli używasz SalesLinka, musisz tak naprawdę tylko raz zamieścić kod na stronie, a dalej już tylko monitorować spływające prowizje.
  3. Możesz w każdej chwili otrzymać masę cennych porad i wskazówek od opiekunów z sieci – jest to zespół specjalizujący się w kampaniach efektywnych zarówno dla wydawców, jak i dla reklamodawców.
  4. Współpracując z siecią na stałe, dostajesz dodatkowe benefity w postaci akcji sponsorowanych i barterowych.
  5. Działając w sieci, samodzielnie decydujesz, co i kiedy reklamujesz – wybierasz kampanię, produkty, które możesz szczerze polecić, a także czas, częstotliwość i sposób realizacji kampanii.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania – napisz koniecznie na wydawcy@cubegroup.pl

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Małgorzata Kamińska

Małgorzata Kamińska

Affiliate Manager w dziale Publishing & Innovations w Cube Group. Odpowiada za rozwój relacji z wydawcami działającymi w ramach sieci reklamowych SalesMedia, NetSales oraz MailSales. Doświadczenie zdobywała w sieci Awin (dawniej Zanox), gdzie zajmowała się obsługą i pozyskiwaniem wydawców oraz wsparciem marketingowym działu. Pracowała także w Grupie Wirtualna Polska, gdzie wspierała departament akcji specjalnych w realizacji niestandardowych kampanii reklamowych.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: