Afiliacja Afiliacja dla Wydawcy

Prezentowniki – gorący temat, dzięki któremu możesz zarobić na swoich treściach [PORADNIK]

Fot. Pexels
Święta zbliżają się wielkimi krokami, w sklepach pojawiły się bożonarodzeniowe dekoracje, a galerie handlowe wypełnione są ludźmi. Właśnie ten ostatni czynnik sprawia, że coraz więcej osób, zamiast rozglądać się po sklepach, woli zamówić podarunki przez internet – oszczędza to wiele czasu i nerwów, pozwala również łatwo porównywać oferty różnych sklepów.
PODZIEL SIĘ:

Szukając prezentów w sieci użytkownicy często napotykają jednak dwa podstawowe problemy:

  1. Nie mogą dotknąć danej rzeczy, przez co wątpią w jej jakość i wartość;
  2. Aby kupić prezent online, muszą wiedzieć chociaż w przybliżeniu czego szukają. W galeriach handlowych mogą zainspirować się, chodząc po sklepach stacjonarnych i natrafić na rzeczy, o których wcześniej nie pomyśleli i dzięki temu znaleźć właśnie TO COŚ.

Częściowo na te problemy odpowiadają wyszukiwarki i porównywarki cen, jednak nic nie inspiruje i nie przedstawia wartości danego produktu tak, jak dobrze przygotowany prezentownik. Prezentowniki to nic innego, jak zestawienie najciekawszych pomysłów na upominki świąteczne. Co roku pojawia się ich bardzo wiele zarówno na blogach, jak i YouTube.

Jak stworzyć dobry prezentownik?

Możesz oczywiście stworzyć po prostu tekst lub film z kilkunastoma pomysłami na prezent, ale jest kilka zasad, dzięki którym treść będzie ciekawsza i atrakcyjniejsza dla odbiorców, a także łatwiej im będzie znaleźć Twój wpis w wyszukiwarkach.

1. Wyraź opinię o produkcie

Ogromną przewagą influencerów jest to, że użytkownicy ufają ich ocenom i zanim coś kupią, często właśnie na blogach i vlogach szukają recenzji danych produktów. Wyjaśnij, czemu dany prezent uważasz za idealny dla jakiejś osoby, podziel się przemyśleniami i radą, a jeśli osobiście z niego korzystałeś – koniecznie o tym powiedz! Pokaż produkt w sposób szczery, autentyczny i w pełni autorski.

2. Dodaj bezpośredni link do zakupu

Jeśli użytkownik szuka prezentu w grudniu, to prawdopodobnie nie będzie się bardzo długo zastanawiać i jest już zdecydowany, aby dokonać zakupu. Na pewno mu to ułatwisz, dodając od razu link do przedmiotu. W przypadku vlogów linki dodawać można w opisie filmu, pamiętaj jednak wtedy, aby kilka razy podkreślić w swoim materiale, że odbiorcy tam je właśnie znajdą.

 

Fot.1. Prezentownik Patabloguje.pl 

3. Odpowiedz na konkretną potrzebę

Jednym z najczęściej zadawanych sobie przed Świętami pytań jest „co kupić na prezent dla…”

Na takie właśnie pytanie użytkownicy chcą uzyskać odpowiedź, w związku z tym tytuł np. „10 pomysłów na prezent dla dziadka”  będzie dla Twoich użytkowników atrakcyjniejszy niż po prostu „10 pomysłów na prezent pod choinkę”, ponieważ poszukują pomysłu na podarunek dla konkretnej osoby.

4. Zastanów się jakie prezenty są poszukiwane

Możesz się tutaj skupić na dwóch możliwościach – prezentach, które szukane są najczęściej oraz takich, które zwykle sprawiają najwięcej problemów. Najczęściej szukane prezenty wg Google Trends to (w kolejności ilości wyszukań):

  • dla chłopaka/dziewczyny
  • mamy, taty
  • dziecka
  • męża
  • babci
  • żony
  • dziadka

Przyczyna tego stanu rzeczy jest prosta: statystycznie znacznie więcej osób spędza Święta i obdarowuje prezentami osoby, z którymi ma stały kontakt (mama, tata, dzieci, partner/partnerka). Im dalsza rodzina, tym mniejsze prawdopodobieństwo spotkania podczas Świąt.


Fot.2. Popularne_Frazy_Prezentowe; Źródło: Google Trends

Należy się jednak zastanowić też nad tym, jakie prezenty sprawiają najwięcej kłopotów przy ich wyborze. Oczywiście czasem każdemu brakuje pomysłu co kupić najbliższej osobie. Z reguły jednak mniej więcej wiemy, co podarować partnerowi/partnerce, swoim dzieciom czy najlepszym przyjaciołom. To, co sprawia kłopot, to kupno prezentów dla tych, których nie widujemy na co dzień, ale którym chcemy kupić coś naprawdę wyjątkowego, aby wyrazić, że

ich kochamy (zamiast kupować zupełnie bezosobowy prezent). Dlatego warto zaprezentować na swoim blogu pomysły na prezent dla babci, dziadka czy dalszej rodziny.

W przypadku dalszej rodziny ciężko byłoby stworzyć przydatny prezentownik „dla ciotki” czy „dla kuzyna”, dlatego warto wówczas się skupić na tym, czym dana osoba się interesuje i stworzyć np. przewodnik po prezentach dla wędkarza, mola książkowego, gracza, fana piłki nożnej, osoby kochającej DIY.

Kategoryzuj prezenty pod względem ceny

Czas przed Bożym Narodzeniem to okres zwiększonych wydatków, dlatego budżet Twoich odbiorców może być ściśle określony. Ułatwisz im zdanie i zachęcisz do przejrzenia całego postu czy filmu, jeśli od samego początku jasne będzie, że stworzony przez Ciebie materiał pozwoli szybko znaleźć prezenty za 30, 50, 100 i 200 zł. Jeśli swój prezentownik publikujesz na blogu, możesz podzielić go na kategorie cenowe i na samym początku wpisu dodać odsyłacze do dalszej części tekstu. Jeśli treść znajdzie się na YouTube – możesz także dodać odnośniki lub prościej – na samym wstępie filmu powiedzieć np. „na początku przedstawię pomysły na prezenty za 30-50 z, od 3:02 znajdziecie pomysły na prezenty do 100 zł, a od 5:01 prezenty do 200 zł.

Jak zarobić na prezentowniku?

Metod jest oczywiście kilka. Możesz czekać na briefy od klientów lub proaktywnie wychodzić z inicjatywą i wysyłać oferty współpracy do różnych firm i agencji. Pamiętaj jednak, że koniec roku to także dla firm okres zwiększonych wydatków i nie zawsze będą mieć dodatkowy budżet na działania z influencerami. To jeden z powodów, dla których właśnie przed Świętami warto się zastanowić nad dołączeniem do sieci afiliacyjnej i użycia linków sprzedażowych.

Przeczytaj również: Autorka bloga Webska.me: Blogujesz? Uzbrój się w cierpliwość, dobre treści i zapał do pracy! [WYWIAD]

Główne argumenty ZA użyciem linków afiliacyjnych przy prezentowniku

  1. Jeśli otrzymasz ofertę od jednego klienta, jesteś zobowiązany, aby w prezentowniku zamieścić tylko jego produkty. Taki post jest znacznie mniej przydatny dla użytkowników, a także znacznie mniej wiarygodny.
  2. Używając linków afiliacyjnych w żaden sposób nie ingerujesz w wygląd bloga.
  3. Nie musisz czekać na ofertę od reklamodawcy, wystarczy skontaktować się z siecią (np. pod adresem wydawcy@cubegroup.pl) lub zarejestrować się i zgłosić do kampanii.
  4. Tak jak pisaliśmy wcześniej – użytkownicy korzystający z prezentowników są już o krok od zakupu, masz więc znacznie zwiększone szanse na konwersje.
  5. W Twoim materiale i tak pojawiają się linki. Dodanie do nich trackingu to naprawdę mało pracy, szczególnie, że opiekunowie blogerów w sieciach zawsze chętnie Ci pomogą. Możesz też wpiąć na swoim blogu specjalny skrypt, dzięki któremu linki same będą zamieniać się w linki sprzedażowe!

Jeśli do tej pory zastanawiałeś się, czy uda Ci się skorzystać z większego ruchu na Twoim blogu tuż przed Świętami – prezentownik to dobry pomysł na tekst, a sieć afiliacyjna z pewnością pozwoli Ci spieniężyć potencjał, który drzemie w Twoich artykułach!

Jeśli chcesz zacząć monetyzować treści dzięki linkom afiliacyjnym możesz skorzystać na przykład z systemu SalesMedia. Pomocy technicznej szukaj pod adresem support@salesmedia.pl

Nie czekaj z materiałem do ostatniej chwili – zakupy internetowe trzeba zrobić nieco wcześniej, aby prezenty przyszły na czas – stwórz swój prezntownik i pomóż swoim czytelnikom!

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Małgorzata Kamińska

Małgorzata Kamińska

Affiliate Manager w dziale Publishing & Innovations w Cube Group. Odpowiada za rozwój relacji z wydawcami działającymi w ramach sieci reklamowych SalesMedia, NetSales oraz MailSales. Doświadczenie zdobywała w sieci Awin (dawniej Zanox), gdzie zajmowała się obsługą i pozyskiwaniem wydawców oraz wsparciem marketingowym działu. Pracowała także w Grupie Wirtualna Polska, gdzie wspierała departament akcji specjalnych w realizacji niestandardowych kampanii reklamowych.

Poznaj redakcję Performance360.pl!

Polub nas na Facebooku

Kupon na hasło „Performance360”:

Ekspresowa porcja wiedzy

Nasi eksperci e-commerce: