Bloger Reklamodawca Technologia SEO Content Marketing

12 porad SEO na 2018 – na co koniecznie musisz zwrócić uwagę [INFOGRAFIKA]

Bycie na bieżąco w kwestii SEO to jednocześnie konieczność i trudne zadanie. Rokrocznie zachodzą gigantyczne zmiany w wyszukiwarce Google: nowe algorytmy, wytyczne, produkty to nie wszystkie z nich.
PODZIEL SIĘ:

Trzymanie ręki na pulsie w kwestii SEO może być łatwiejsze z odpowiednią „ściągawką”. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie zmieniać się Google? Co zrobić, by skutecznie pozycjonować stronę w 2018 roku? Dowiecie się tego z infografiki z 12 poradami i wskazówkami na najbliższe miesiące.

1. Rozbudowane wyniki wyszukiwania

Dbając o maksymalną widoczność witryny, musisz pamiętać o coraz większej liczbie dodatkowych form rezultatów w Google, takich jak bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików, grafy wiedzy i wiele innych.

2. Dane strukturalne

Wyróżnij treści na stronie za pomocą danych strukturalnych. Dzięki temu zostaną wyświetlone nie w różnych sekcjach wyników, ale także lepiej zrozumiane  przez algorytmy Google, więc pokażą się w lepiej dopasowanych wyszukiwaniach. Przeczytaj więcej…

3. RankBrain

Pamiętaj o czytelnikach i twórz treści pod kątem ich oczekiwań i intencji – na to zwraca uwagę algorytm RankBrain. Osiagniesz to dzięki analizie wskaźników witryny związanych z zachowaniem odwiedzających (np. w Google Analytics) – dobierzesz tak właściwe frazy kluczowe.

4. User Experience (UX)

Pamiętaj, aby dopracować elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (tzw. UX), w szczególności te przekładające się na czas przebywania na stronie (dwell time) i współczynnik CTR w wynikach Google. Skróć maksymalnie czas ładowania strony!

5. Mobile-first indexing

Zoptymalizuj mobilną wersję strony. Zadbaj o jej pełną funkcjonalność i taką samą zawartość jak w wersji desktopowej. Po wdrożeniu mobile-first indexing przez wyszukiwarki, wersja mobile będzie decydować o twoich pozycjach w Google także na komputerach stacjonarnych.

6. Voice Search

To coraz bardziej doceniana forma wyszukiwania. Dostosuj więc stronę do konwersacyjnych, długich zapytań w niej stosowanych! Dostarcz odpowiedzi na najważniejsze dla użytkowników pytania i przeprowadź optymalizację pod kątem rozbudowanych fraz kluczowych tzw. long tail.

7. Accelerated Mobile Pages (AMP)

Pomyśl o wdrożeniu technologii przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Poprawi ona znacząco czas ładowania Twojej strony, a ten od lipca będzie w Google czynnikiem rankingowym w mobile. Przy okazji zmniejszy to także współczynnik odrzuceń i poprawi dwell time.

8. SSL

Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS. Przeglądarka Chrome wyświetla ostrzeżenia dla wielu niezabezpieczonych stron, a ponadto szyfrowane połączenie HTTPS jest pozytywnym sygnałem rankingowym w Google.

9. Wzmianki brandowe

Zadbaj o obecność wzmianek o marce w różnych miejscach w internecie. Wyszukiwarka Bing potwierdziła, że niezawierające linków do strony wzmianki to czynniki jej algorytmu i należy przyjąć, że Google traktuje je podobnie.

10. Wideo i grafika

Zamieść na stronie przydatne i wartościowe treści wizualne: filmy wideo, podcasty, infografiki, zdjęcia i obrazki oraz zoptymalizuj je. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników oraz generują naturalne linki i dodatkowy ruch z Google.

11. Local SEO

Myśl nie tylko globalnie. Pamiętaj o działaniach nastawionych na frazy lokalne, uzupełnij tzw. wizytówkę firmy wyświetlaną w mapach Google i publikuj tam aktualności. Odszukaj także w narzędziach frazy związane ze szczegółową lokalizacją Twojego biznesu – coraz więcej zapytań w wyszukiwarkach pochodzi z mobile i ma charakter lokalizacyjny.

12. Topic authority

Buduj autorytet w dziedzinie związanej z daną działalnością. Pomaga to zwiększyć widoczność w Google dla szerokiego zakresu zagadnień branżowych. W tym celu realizuj profesjonalne działania content marketingowe i przygotuj dla witryny strategię contentową.

Zobacz również: 5 błędów, których należy unikać, by stworzyć stronę przyjazną Google

Więcej artykułów SEMTEC o pozycjonowaniu i nowinkach SEO znajdziecie na ich blogu. Zachęcamy też do lektury artykułu uzupełniającego Zmiany, trendy i nowości w pozycjonowaniu stron!

 

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Maciej Dobkowicz, SEMTEC

Senior SEO Specialist w agencji SEMTEC. Zajmuje się kompleksowym prowadzeniem kampanii SEO, w tym koordynacją działań zespołu oraz wsparciem merytorycznym dla klientów. Jest także odpowiedzialny za realizację działań z zakresu content marketingu dla SEMTEC. Z branżą SEO związany od 2010 r., posiada kilkuletnie doświadczenie w zakresie audytów i optymalizacji SEO stron i sklepów internetowych. Specjalistyczne artykuły jego autorstwa publikowane były w takich serwisach jak eGospodarka, Antyweb, NowyMarketing czy Online Marketing Polska.