Trzymanie ręki na pulsie w kwestii SEO może być łatwiejsze z odpowiednią „ściągawką”. Jakie są aktualne trendy, które kwestie zyskiwać będą na znaczeniu i jak będzie zmieniać się Google? Co zrobić, by skutecznie pozycjonować stronę w 2018 roku? Dowiecie się tego z infografiki z 12 poradami i wskazówkami na najbliższe miesiące.
1. Rozbudowane wyniki wyszukiwania
Dbając o maksymalną widoczność witryny, musisz pamiętać o coraz większej liczbie dodatkowych form rezultatów w Google, takich jak bezpośrednie odpowiedzi, podgląd filmików, grafy wiedzy i wiele innych.
2. Dane strukturalne
Wyróżnij treści na stronie za pomocą danych strukturalnych. Dzięki temu zostaną wyświetlone nie w różnych sekcjach wyników, ale także lepiej zrozumiane przez algorytmy Google, więc pokażą się w lepiej dopasowanych wyszukiwaniach. Przeczytaj więcej…
3. RankBrain
Pamiętaj o czytelnikach i twórz treści pod kątem ich oczekiwań i intencji – na to zwraca uwagę algorytm RankBrain. Osiagniesz to dzięki analizie wskaźników witryny związanych z zachowaniem odwiedzających (np. w Google Analytics) – dobierzesz tak właściwe frazy kluczowe.
4. User Experience (UX)
Pamiętaj, aby dopracować elementy witryny wpływające na doświadczenia użytkowników (tzw. UX), w szczególności te przekładające się na czas przebywania na stronie (dwell time) i współczynnik CTR w wynikach Google. Skróć maksymalnie czas ładowania strony!
5. Mobile-first indexing
Zoptymalizuj mobilną wersję strony. Zadbaj o jej pełną funkcjonalność i taką samą zawartość jak w wersji desktopowej. Po wdrożeniu mobile-first indexing przez wyszukiwarki, wersja mobile będzie decydować o twoich pozycjach w Google także na komputerach stacjonarnych.
6. Voice Search
To coraz bardziej doceniana forma wyszukiwania. Dostosuj więc stronę do konwersacyjnych, długich zapytań w niej stosowanych! Dostarcz odpowiedzi na najważniejsze dla użytkowników pytania i przeprowadź optymalizację pod kątem rozbudowanych fraz kluczowych tzw. long tail.
7. Accelerated Mobile Pages (AMP)
Pomyśl o wdrożeniu technologii przyspieszonych stron mobilnych (AMP). Poprawi ona znacząco czas ładowania Twojej strony, a ten od lipca będzie w Google czynnikiem rankingowym w mobile. Przy okazji zmniejszy to także współczynnik odrzuceń i poprawi dwell time.
8. SSL
Poważnie rozważ zainstalowanie na stronie certyfikatu szyfrującego SSL/TLS. Przeglądarka Chrome wyświetla ostrzeżenia dla wielu niezabezpieczonych stron, a ponadto szyfrowane połączenie HTTPS jest pozytywnym sygnałem rankingowym w Google.
9. Wzmianki brandowe
Zadbaj o obecność wzmianek o marce w różnych miejscach w internecie. Wyszukiwarka Bing potwierdziła, że niezawierające linków do strony wzmianki to czynniki jej algorytmu i należy przyjąć, że Google traktuje je podobnie.
10. Wideo i grafika
Zamieść na stronie przydatne i wartościowe treści wizualne: filmy wideo, podcasty, infografiki, zdjęcia i obrazki oraz zoptymalizuj je. Zwiększają one zaangażowanie użytkowników oraz generują naturalne linki i dodatkowy ruch z Google.
11. Local SEO
Myśl nie tylko globalnie. Pamiętaj o działaniach nastawionych na frazy lokalne, uzupełnij tzw. wizytówkę firmy wyświetlaną w mapach Google i publikuj tam aktualności. Odszukaj także w narzędziach frazy związane ze szczegółową lokalizacją Twojego biznesu – coraz więcej zapytań w wyszukiwarkach pochodzi z mobile i ma charakter lokalizacyjny.
12. Topic authority
Buduj autorytet w dziedzinie związanej z daną działalnością. Pomaga to zwiększyć widoczność w Google dla szerokiego zakresu zagadnień branżowych. W tym celu realizuj profesjonalne działania content marketingowe i przygotuj dla witryny strategię contentową.
Zobacz również: 5 błędów, których należy unikać, by stworzyć stronę przyjazną Google
Więcej artykułów SEMTEC o pozycjonowaniu i nowinkach SEO znajdziecie na ich blogu. Zachęcamy też do lektury artykułu uzupełniającego Zmiany, trendy i nowości w pozycjonowaniu stron!
Komentarze