Content marketing będzie największym trendem digital marketingu w 2017 roku – podaje SmartInsights. Obecnie 89% firm sektora B2B wykorzystuje go w strategiach reklamowych, a blisko 70% klientów biznesowych twierdzi, że decyzję o zakupie podejmuje na podstawie treści znalezionych w sieci. Jakie są w związku z tym przewidywania i content marketingowe cele na najbliższy rok? Pokazujemy na przykładzie badań rynku amerykańskiego, pod tym względem wzorcowego dla Polski.
Najlepsze treści dla B2B
- W minionym roku królowały posty w social media, wpisy blogowe i newslettery.
- W 2017 roku strategiczny będzie blog!
- Wystarczą 1-2 wpisy blogowe w miesiącu, by uzyskać 70% więcej leadów niż konkurencja nieprowadząca bloga.
- Ważna jest objętość publikacji – powyżej 3 000 znaków tekstu to więcej udostępnień w social media i linków dochodzących.
- Obrazy mają moc 1 000 słów! Zdjęcia i wideo powinny pojawiać się jako uzupełnienie treści.
Jak promować content?
- E-mail będzie najefektywniejszym kanałem dystrybucji. Należy zadbać o wartościowy content w wiadomościach i newsletterach.
- Marketerzy stawiają także na LinkedIn – w ubiegłym roku generował aż 80% leadów dla B2B!
- Kolejno pojawiają się treści drukowane oraz publikacje na YouTubie i Twitterze.
Efektywność działań content marketingowych
Pełne zadowolenie z prowadzonych działań deklaruje 22% ankietowanych. 53% mówi o umiarkowanej satysfakcji, a 22% o minimalnej. Gdzie może leżeć problem?
- 63% firm przyznaje się do działania bez zaplanowanej i udokumentowanej strategii content marketingowej – posiadanie jej przynosi o wiele lepsze rezultaty.
- Strategia jest konieczna w przypadku długofalowych działań, których efekty widoczne są z czasem. Mając sprecyzowane cele, łatwiej też zmierzyć skuteczność kampanii.
Jak się to robi? Najczęściej stosowanym miernikiem efektywności jest ruch w witrynie. Marketerzy wymieniali także m. in. jakość leadów sprzedażowych, liczbę udostępnień w social media, a także czas spędzony przez użytkownika w witrynie.
Content marketing pochłania średnio 29% budżetu reklamowego B2B. Blisko 40% firm planuje zwiększyć budżet w ciągu najbliższego roku, za cel stawiając sobie przede wszystkim generowanie leadów, wzmacnianie świadomości marki, a także zaangażowanie użytkownika treścią.
Do opracowania materiału wykorzystaliśmy badania: Content Marketing Institute, Buzzsumo, TopRank Marketing, Demand Gen Report, Curata, TrackMaven, Smart Insights, Karvy Solutions, OneSpot, Shareaholic.
Więcej artykułów eksperckich SEMTEC na temat SEO, content marketingu i nie tylko znajdziecie na ich blogu.
Komentarze