Reklamodawca Technologia SEM

Jak zautomatyzować Google? Pomoże genialny DoubleClick!

DoubleClick Search
Pexels.com
Marketing automation już od lat rewolucjonizuje rynek reklamy internetowej na świecie – po pierwsze, pozwala lepiej zrozumieć klientów, ich potrzeby, oczekiwania, a po drugie – daje konkretne narzędzia pozwalające skuteczniej zarządzać budżetem marketingowym. Co na tym trendzie mogą ugrać specjaliści zarządzający kanałem SEM/PPC? Ano sporo – to dla nich Google stworzył mocno stuningowaną wersję AdWords – DoubleClick Search (DCS).
PODZIEL SIĘ:

DCS w porównaniu do AdWords ma nowe zaawansowane ustawienia i funkcje, które oszczędzają czas oraz ułatwiają podejmować trafniejsze decyzje, aby kluczowe wskaźniki efektywności poszybowały w górę. Nie zapominajmy tylko o jednym – DoubleClick Search jest narzędziem z którego trzeba umieć korzystać, potrzeba tu ogromnej wiedzy na równi z praktyką.

DoubleClick Search jest platformą, która pomaga agencjom i specjalistom ds. marketingu skutecznie zautomatyzować zarządzanie i optymalizowanie kampanii w wyszukiwarkach i innych kanałach mediowych.

Dlaczego warto rozważyć implementację DoubleClick Search na swojej witrynie?

1. Szybkość – DoubleClick vs. AdWords

Żyjemy coraz szybciej, coraz szybciej działamy, podejmujemy decyzje, również te zakupowe. Dodatkowo proces podejmowania decyzji zakupowych ulega ciągłym zmianom stając się wyzwaniem dla marketerów. Dlatego tak bardzo cenimy narzędzia pomagające nam w dotarciu do użytkowników w najbardziej kluczowym momencie tego procesu.

Dane z konta AdWords nie są dostępne natychmiast, niektóre zaś są aktualizowane tylko raz dziennie. Może się zdarzyć, że okres oczekiwania na aktualne dane, może potrwać od 3 do 24 godzin (więcej przeczytasz tutaj: określanie aktualności danych https://support.google.com/adwords/answer/2544985?hl=pl). Tymczasem DCS działa w oparciu o najświeższe dane zbierane i przekazywane w czasie rzeczywistym. To jest zdecydowana przewaga nad AdWords i zupełnie nowe okazje biznesowe dla Twojego biznesu. Optymalizacja w oparciu o świeże statystyki jest szczególnie ważna dla biznesów, które charakteryzuje dość krótka ścieżka konwersji skumulowana w krótkim czasie, czyli generalnie dość tanie produkty, książki, małe AGD, akcesoria. Ale nie tylko. Ważne, że DoubleClick z większą skutecznością sięga po naszych klientów wchodzących w kluczowy etap zakupowy: już teraz; za chwilę – nie za kilka godzin.

2. Wyszukiwarkowy kombajn

DoubleClick to również narzędzie konsolidujące kampanie prowadzone w różnych wyszukiwarkach. Nie trzeba już kilku loginów i haseł do wielu różnych kokpitów nawigacyjnych, jest za to skuteczne zarządzanie kampaniami Google, Bing, Yahoo, Baidu w jednym panelu. I co najważniejsze, tu odwieczni rywale współpracują dla dobra Twojego biznesu. Oszczędność czasu, dostęp do zaawansowanych mechanizmów raportowania, możliwość pogłębionej analizy danych i optymalna alokacją budżetów w najbardziej efektywne kanały – to kluczowe korzyści.

Wyszukiwarki Google Yahoo Bing Baidu

3. DoubleClick Search a „Produkt niedostępny”

Komunikat „Produkt niedostępny” śmiało można nazwać zmorą większości e-commerce’owych biznesów. Absurdem jest bowiem płacenie za klienta, który wskutek reklamy produktowej ręcznie stworzonej i ręcznie statusowanej (w kwestii dostępności produktu), wychodzi z naszego sklepu jedynie z poczuciem rozczarowania. To nie tylko generowanie kosztów, ale także po prostu zły PR.

Tu właśnie z pomocą przychodzi DCS z automatycznymi kampaniami produktowymi. Dzięki wykorzystaniu zawsze aktualnego pliku produktowego z Merchant Center koniec z promocją nieaktualnej oferty.

Jakie jeszcze zalety posiada DoubleClick Search?

– grupowanie produktów na podstawie danych z pliku feedowego (np. wg marki, wg ceny, wg kategorii produktu),

– automatyczne dostosowanie tekstów reklam (np. umieszczenie aktualnej ceny w tekście reklamowym),