E-commerce E-mail Marketing

Jak generować sprzedaż z nieaktywnych rekordów CRM?

Zbieranie maili i budowanie bazy klientów to podstawa w działalności każdego e-commerce. Bez tego niemożliwe jest lojalizowanie klientów i zamienianie klientów okazjonalnych w zaangażowanych fanów marki czy sklepu. Co zrobić, gdy przy rejestracji lub zakupie brakowało zgody na wysyłkę materiałów reklamowych czy informacji handlowych? Albo po wejściu RODO ta kiedyś udzielona zgoda okazała się nieważna?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Co to jest Proces Matchowania Danych?
  • Jak działa narzędzie MailSales do generowania sprzedaży z baz mailingowych bez zgód marketingowych?
  • Jak e-commerce może zyskać na rozwiązaniu CMS?

Pierwsze narzędzie w Polsce od MailSales

Do tej pory nic z taką bazą klientów nie dało się zrobić – nawet wysłać informacji o promocjach czy kuponach rabatowych. Pojawiło się jednak w Polsce rozwiązanie, które może pomóc. Marka MailSales proponuje rozwiązanie oparte na ich rozwiązaniu matchingowym. W skrócie polega ona na sprawdzeniu, jaka część bazy nieaktywnych rekordów w CRM pokrywa się z bazą własną MailSales. W ten sposób tworzy się lista adresów, do których można kierować komunikację marketingową marki czy sklepu.

Pokaż się! Klienci wybierają tych, których znają

Czy wiesz, że w polskim internecie, według danych Bisnode na koniec 2018 roku, jest aktywnych około 31 tysięcy e-sklepów? To ogromny rynek, bo w niektórych branżach nasze rodzime marki muszą konkurować również z zagranicznymi podmiotami. A jest o co walczyć. Wg raportu EY „Konsument w dobie omni-channel” z marca 2019 r., już 57 proc. Polaków dokonuje zakupów online. Żeby być zauważonym, a potem zapamiętanym, trzeba skutecznie dotrzeć do potencjalnego klienta.

Dostawcy mailingu są na to gotowi i niektórzy z nich współpracują bezpośrednio z dostawcami poczty, korzystając z takich funkcjonalności jak:

  • Dostarczenie e-maila z ofertą w momencie, gdy użytkownik otwiera swoją skrzynkę. Dzięki temu informacja o promocji czy kod rabatowy nie giną w gąszczu innych wiadomości. Ma to duże znaczenie przede wszystkim w przypadku, gdy potencjalny klient korzysta ze smartfona.
  • Pozycjonowanie wiadomości e-mail (np. Gmail Sponsored Promotions), dzięki któremu masz pewność, że Twoja wiadomość zostanie zauważona przez użytkownika.

Szyfrowanie danych w służbie e-commerce

Myślisz, że szyfrowanie danych jest zarezerwowane dla wojska i wywiadu? Nic z tych rzeczy. Z rozwoju technologii korzystają już prawie wszyscy i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wprowadzić nowinki techniczne do Twojego biznesu e-commerce.

Pewnie wiesz, że masz obowiązek przechowywania danych z zamówień potrzebnych do ich realizacji. W większości przypadków to m.in. adres e-mail, adres dostawy czy numer telefonu. Brak zgód marketingowych od klientów nie znaczy, że dane te nie mogą być przechowywane, czy nawet przetwarzane do celów analitycznych lub miękkiego profilowania (przeczytasz o tym więcej w art. 6 ust. 1 pkt. F RODO). Do tych celów jako e-commerce możesz też wykorzystać podmioty zewnętrzne, takie jak MailSales.

Przeczytaj też: Atrybucja w e-commerce #5: który model atrybucji jest właściwy?

Jak to działa?

Do szyfrowania danych wykorzystywany jest algorytm MD5, który przepisuje np. adres e-mail jako ciąg znaków, i w taki sposób adres pana Jana Kowalskiego, który zostawił u Ciebie maila jan@kowalski.pl staje się adresem… 8cda50757711938d5d800cb022d76b0. Właściciel bazy danych przekazuje ją już zaszyfrowaną w MD5. MailSales ma zaszyfrowane swoje bazy i zamiast adresów porównuje ciągi znaków obu baz. Procesy anonimizacji, przekazania oraz matchowania danych odbywają się w bezpiecznym środowisku uniemożliwiającym wyciek danych lub dostęp do nich osób nieupoważnionych. Do realizacji wszystkich procesów wykorzystywane są technologie posiadające certyfikaty ISO/IEC 27001, czyli spełniające normy międzynarodowe standaryzujące systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji.

Czas więc zajrzeć do archiwum i odnaleźć swoje bazy klientów, na których firmy z branży e-commerce osiągają nawet kilka razy lepsze wyniki, niż te z działań na bazach zewnętrznych.

Szczegóły dotyczące Client Matching Solution znajdziecie tutaj: https://mailsales.pl/uslugi/cms/

Nowe narzędzie od MailSales

Źródło fot.: Pexels

Komentarze

Bartosz Jakubowski, Head of Email Marketing w Cube Group

Bartosz Jakubowski, Head of Email Marketing w Cube Group

Manager i specjalista w zakresie szeroko pojętego online marketingu, marketingu afiliacyjnego, reklamy efektywnościowej, e-mail marketingu, reklamy display, zakupu mediów, zarządzania projektami, online lead generation oraz tworzenia i sprzedaży produktów reklamowych. Ma wieloletnie doświadczenie w branży internetowej – zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Absolwent kierunku Online Marketing i Media Społecznościowe w Escuela Europea de Marketing y Empresa w Alicante w Hiszpanii oraz Administracji na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.