Dzięki artykułom na temat lokaty, które Michał Szafrański publikował cyklicznie na łamach swojego bloga, użytkownicy otworzyli 1153 lokaty. To pokazuje, że na marketingu afiliacyjnym da się zarobić, ale nie ma tu łatwej drogi na skróty. To, ile zarobisz, jest uzależnione od wielu czynników.
Jakie są zarobki wydawcy?
Zarabianie na programach partnerskich jest zależne m.in. od doświadczenia, mądrego doboru kampanii do miejsca i sposobu jej emisji czy kreacji i ich atrakcyjności w oczach użytkowników. Zanim zabierzesz się do pracy, upewnij się również, że na daną ofertę jest popyt. Poniżej znajdziesz przykładowe stawki z programów partnerskich – w tym przypadku w ramach sieci performance NetSales – dla wybranych modeli, w których możesz się rozliczać:
Programy partnerskie w praktyce – CASE STUDY udziału w 4 kampaniach
Ile wydawca może zarobić w ciągu jednego miesiąca? Zobaczysz to na poniższym przykładzie – z zarobkami konkretnego wydawcy wspomnianej już sieci NetSales. Wydawca ten zarabia za pośrednictwem własnej strony, na której publikuje informacje o trwających konkursach z nagrodami, promocjach, darmowych samplach do zdobycia. Statystyki jego serwisu prezentują się następująco:
- Unikalna liczba użytkowników w skali jednego miesiąca (UU): 170 000
- Liczba odsłon strony miesięcznie (PV – page views): 600 000
Wydawca w ciągu miesiąca wziął udział w następujących 4 kampaniach:
6 wskazówek, jak zarabiać na programach partnerskich
1. Twórz jakościowe kampanie
Dobrze dobrana kampania to taka, która pasuje do tematyki Twojej strony i do Ciebie. Przygotowując kampanię, warto pomyśleć o potrzebach swoich czytelników i spojrzeć na stronę ich oczami. Pomocny może być również research. Warto przeanalizować, czy na przygotowany program będzie wystarczający popyt i czy realizacja kampanii będzie dla nas opłacalnym przedsięwzięciem. Kolejnym krokiem jest dostosowanie liczby reklam do strony internetowej. Czasem mniej znaczy więcej. Zbyt duża liczba kreacji reklamowych na stronie może obniżyć ich widoczność i efektywność.
2. Testuj, monitoruj i analizuj wyniki
Testowanie kampanii pozwoli Ci sprawdzić, które z planowanych działań będą najbardziej skuteczne. Czasami będzie to niewielka zmiana położenia wyświetlanej reklamy, innym razem zmiana kreacji. Ważne, aby regularnie dokonywać analiz, sprawdzać wyniki w Google Analytics i wyciągać wnioski.
3. Nie ograniczaj się i wierz w swój potencjał
Nie warto ograniczać kampanii do jednego źródła ruchu, np. – jak to często bywa – tylko do banera. W przypadku poczytnego bloga bardzo łatwo wykorzystać rozbudowaną listę newsletterową i zarabiać na niej satysfakcjonujące pieniądze. Obecność w social mediach również nie jest bez znaczenia, dlatego warto je wykorzystać jako dodatkowe, wspierające kanały promocji. Praktyczne są też platformy RTB, które umożliwiają promowanie kampanii na ogromnej liczbie stron.
4. Nie bój się zarabiać i negocjować
Jeśli generujesz jakościowy ruch i duże wolumeny nie bój się negocjować stawek. Sieci afiliacyjne są otwarte na nowe propozycje i dążą do budowania z Tobą partnerskich relacji. Wychodź z inicjatywą, proponuj kreatywne i niestandardowe rozwiązania, dobre pomysły są w cenie.
5. Pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze!
Podejmując współpracę z wybraną siecią afiliacyjną, zwróć uwagę na takie kwestie jak: wsparcie merytoryczne i operacyjne, jasne warunki współpracy oraz zrozumiałe zasady płatności.
6. Efekty wymagają cierpliwości
Zarabianie w internecie to wyzwanie, ale przy rozsądnym zarządzaniu i znajomości rynku może być to bardzo satysfakcjonująca alternatywa dla tradycyjnego etatu. Z biegiem czasu afiliacja dla wielu staje się źródłem pasywnego dochodu.
Komentarze