Bloger Afiliacja dla Blogera Afiliacja E-mail Marketing

Ile może zarobić wydawca na programach partnerskich? [CASE STUDY]

pixabay.com
Zarabianie w sieci nie jest wcale łatwe - wymaga pełnego zaangażowania. Uważnie analizując sukcesy doświadczonych wydawców i wkładając w to czas i systematyczną pracę, można mieć z tego zarobki lepsze niż na etacie. Inspiracją dla wielu jest historia Michała Szafrańskiego, który prowadzi stronę „Jak oszczędzać pieniądze”. Autor poczytnego bloga wziął udział w programie afiliacyjnym i w ciągu 8 dni zarobił 69 000 zł.
PODZIEL SIĘ:

Dzięki artykułom na temat lokaty, które Michał Szafrański publikował cyklicznie na łamach swojego bloga, użytkownicy otworzyli 1153 lokaty. To pokazuje, że na marketingu afiliacyjnym da się zarobić, ale nie ma tu łatwej drogi na skróty. To, ile zarobisz, jest uzależnione od wielu czynników.

Jakie są zarobki wydawcy?

Zarabianie na programach partnerskich jest zależne m.in. od doświadczenia, mądrego doboru kampanii do miejsca  i sposobu jej emisji czy kreacji i ich atrakcyjności w oczach użytkowników. Zanim zabierzesz się do pracy, upewnij się również, że na daną ofertę jest popyt. Poniżej znajdziesz przykładowe stawki z programów partnerskich – w tym przypadku w ramach sieci performance NetSales – dla wybranych modeli, w których możesz się rozliczać:

0,50 zł
pozyskanie unikalnego użytkownika dla sprzedawcy laptopów
CPC, czyli rozliczenie za kliknięcie
35 zł
za umówienie się na jazdę próbną
CPL, czyli rozliczenie za leada, przeważnie jest to wypełniony formularz z danymi kontaktowymi
2 zł
wzięcie udziału w konkursie sieci spożywczej i pozostawienie swojego adresu e-mail
CPL, czyli rozliczenie za leada
100 zł
za sprzedaż pożyczki u znanego i sprawdzonego pożyczkodawcy online
CPS, czyli rozliczenie za sprzedaż
4,50 zł
za podanie adresu email osoby zainteresowanej ofertą telewizji kablowej lub 125 zł – za sprzedaż oferty telewizji kablowej
CPL + CPS, czyli hybrydowe rozliczenie równocześnie za leada i sprzedaż

Programy partnerskie w praktyce – CASE STUDY udziału w 4 kampaniach

Ile wydawca może zarobić w ciągu jednego miesiąca? Zobaczysz to na poniższym przykładzie – z zarobkami konkretnego wydawcy wspomnianej już sieci NetSales. Wydawca ten zarabia za pośrednictwem własnej strony, na której publikuje informacje o trwających konkursach z nagrodami, promocjach, darmowych samplach do zdobycia. Statystyki jego serwisu prezentują się następująco:

  • Unikalna liczba użytkowników w skali jednego miesiąca (UU): 170 000
  • Liczba odsłon strony miesięcznie (PV – page views): 600 000

Wydawca w ciągu miesiąca wziął udział w następujących 4 kampaniach:

(1) Konkurs sieci spożywczej:
kompletne wypełnienie formularza to 3 zł dla wydawcy
1254 leadów
(2) Konkurs producenta kawy:
kompletne wypełnienie formularza to 5 zł dla wydawcy
385 leadów
(3) Konkurs marki odzieżowej:
kompletne wypełnienie formularza to 2 zł dla wydawcy
729 leadów
(4) Konkurs producenta napojów:
kompletne wypełnienie formularza to 3 zł dla wydawcy
258 leadów

 

Za leady pozyskane we wszystkich kampaniach konkursowych wydawca otrzymał:
7919 złotych zysku

 

6 wskazówek, jak zarabiać na programach partnerskich

1. Twórz jakościowe kampanie

Dobrze dobrana kampania to taka, która pasuje do tematyki Twojej strony i do Ciebie. Przygotowując kampanię, warto pomyśleć o potrzebach swoich czytelników i spojrzeć na stronę ich oczami. Pomocny może być również research. Warto przeanalizować, czy na przygotowany program będzie wystarczający popyt i czy realizacja kampanii będzie dla nas opłacalnym przedsięwzięciem. Kolejnym krokiem jest dostosowanie liczby reklam do strony internetowej. Czasem mniej znaczy więcej. Zbyt duża liczba kreacji reklamowych na stronie może obniżyć ich widoczność i efektywność.

2. Testuj, monitoruj i analizuj wyniki

Testowanie kampanii pozwoli Ci sprawdzić, które z planowanych działań będą najbardziej skuteczne. Czasami będzie to niewielka zmiana położenia wyświetlanej reklamy, innym razem zmiana kreacji. Ważne, aby regularnie dokonywać analiz, sprawdzać wyniki w Google Analytics i wyciągać wnioski.

3. Nie ograniczaj się i wierz w swój potencjał

Nie warto ograniczać kampanii do jednego źródła ruchu, np. – jak to często bywa – tylko do banera. W przypadku poczytnego bloga bardzo łatwo wykorzystać rozbudowaną listę newsletterową i zarabiać na niej satysfakcjonujące pieniądze. Obecność w social mediach również nie jest bez znaczenia, dlatego warto je wykorzystać jako dodatkowe, wspierające kanały promocji. Praktyczne są też platformy RTB, które umożliwiają promowanie kampanii na ogromnej liczbie stron.

4. Nie bój się zarabiać i negocjować

Jeśli generujesz jakościowy ruch i duże wolumeny nie bój się negocjować stawek. Sieci afiliacyjne są otwarte na nowe propozycje i dążą do budowania z Tobą partnerskich relacji. Wychodź z inicjatywą, proponuj kreatywne i niestandardowe rozwiązania, dobre pomysły są w cenie.

5. Pieniądze są ważne, ale nie najważniejsze!

Podejmując współpracę z wybraną siecią afiliacyjną, zwróć uwagę na takie kwestie jak: wsparcie merytoryczne i operacyjne, jasne warunki współpracy oraz zrozumiałe zasady płatności.

6. Efekty wymagają cierpliwości

Zarabianie w internecie to wyzwanie, ale przy rozsądnym zarządzaniu i znajomości rynku może być to bardzo satysfakcjonująca alternatywa dla tradycyjnego etatu. Z biegiem czasu afiliacja dla wielu staje się źródłem pasywnego dochodu.

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Klaudia Hernik, Chief Digital Officer, Cube Group

W Cube Group koordynuje i nadzoruje wszystkie działy produktowe realizujące kampanie, odpowiada też za bieżący kontakt z Klientami. Współpracowała z podmiotami z wielu branż. W portfolio ma realizacje dla m.in Cersanit, Opoczno, Kratki, Muzeum Polskiej Wódki, Pizza Portal, Telekarma, Herbapol, Bakalland, Marvipol. Uważa, że kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniej strategii i kanałów emisji kampanii, które będą realizowały KPI Klienta. Jej zadaniem jest to, by kampania realizowała założone cele, a Klient miał pełną wiedzę o przebiegu kampanii.