Zaful to jeden z najpopularniejszych sklepów internetowych oferujących modne i oryginalne ubrania w przystępnych cenach. Firma swoją siedzibę ma w Hongkongu, jednak oferuje darmowe wysyłki niemal do każdego kraju na świecie.
Facebookowy profil Zaful śledzi ponad 4 mln osób na całym świecie – ten sukces zawdzięcza na pewno przystępnym cenom i warunkom dostawy (darmowej już dla zakupów za 30 dolarów), ale nie tylko! Na popularność sklepu wpływ mają także: zwiększające się zaufanie do zamawiania z zagranicy, bogata oferta i liczne promocje.
Fot. screenshot z Zaful
Jeśli interesujesz się modą i prowadzisz bloga, na pewno kojarzysz ten sklep. Zaful jest znany z częstej współpracy barterowej z influencerami, a teraz dodatkowo proponuje nowy model: możesz zarobić prezentując produkty na swoim blogu i linkując do sklepu. Ten typ współpracy z Zaful to afiliacja (lub inaczej program partnerski). Na tym skupimy się w tym tekście – dowiesz się, jak otrzymać wynagrodzenie za polecanie produktów z oferty sklepu.
Jak zarabiać na Zaful? Współpraca w ramach sieci afiliacyjnej
Na początek oczywiście trzeba zacząć od rejestracji w sieci, która ma w swojej ofercie dany program.
Ja przejdę to na przykładzie sieci SalesMedia, ilustrując zrzutami ekranu i konkretnymi funkcjonalnościami z jej panelu wydawcy. Dwa kluczowe kroki to:
- Rejestracja w sieci.
- Zgłoszenie się do kampanii Zaful.
Przejrzyste manuale dotyczące rejestracji i zgłoszeń do kampanii możesz ściągnąć TUTAJ.
Kolejne kroki to:
3. Przejrzenie materiałów reklamowych (tj. linków i bannerów) oraz pobranie ich.
4. Umieszczenie materiałów na blogu.
- umieszczasz bannery w miejscach na bannery reklamowe tworzysz np. dedykowane sekcje na stronie
- piszesz nowy, specjalnie przygotowany, dedykowany tekst (stylizacja, zestawienie, porada itd. – zobacz inspiracje poniżej) z linkami do produktów
- odświeżasz już opublikowany, cieszący się popularnością starszy post z treścią uaktualnioną o wybrane, dopasowane do niego produkty z Zaful
- przeglądasz dostępne materiały reklamowe i pod nie wymyślasz temat, mocno trzymając się jednak zasady, aby nadal był on wartościowy dla twojego czytelnika, zgodny z tematyką twojego bloga i nie był nachalnie promocyjny
Prawda, że to proste?
- checklista – co spakować na romantyczny weekend w Paryżu
- wishlista – wymarzone ubrania
- stylizacja – na wieczór, na randkę, do pracy
- porada – 5 typów dżinsów dla kobiet o figurze gruszki
- zestawienia – 10 stylizacji inspirowanych moimi ulubionymi postaciami filmowymi
- nowości / trendy – 10 stylizacji inspirowanych trendami na London Fashion Week
- poradnik – jak dobrać buty do kreacji
Tyle jeśli chodzi o inspirację, a teraz wróćmy do kwestii technicznych, czyli pobierania materiałów.
Pobieranie bannerów Zaful:
W celu pobrania banneru wystarczy wejść w opis kampanii Zaful i wybrać odpowiednią opcję z listy na dole strony.
W kolumnie „Name” znajdziesz nazwę banneru, z której zawsze wyczytasz wielkość kreacji, a klikając „Podgląd” możesz sprawdzić jej wygląd.
Gdy już się zdecydujesz, wystarczy pobrać obraz w formacie HTML i zamieścić na blogu.
Opcjonalnie można je zapisać jako pliki jpg i podlinkować używając linku afiliacyjnego.
Fot. Panel wydawcy sieci widok pobierania bannerów z programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne
Przykładowe kreacje, pośród których można wybierać, wyglądają tak:
Fot. Wybrane bannery z programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne
Pobieranie linków:
Linki także można pobrać ze strony z opisem kampanii. Znajdziesz je w sekcji „Generowanie śledzenia”.
Możliwe jest użycie ogólnego linku kierującego na stronę główną sklepu (znajdziesz go w polu „Link Trakujący”) lub dodanie do niego dowolnego adresu na stronie klienta, np. konkretnej kategorii lub wybranego produktu.
Fot. Pobieranie linków trakujących – zrzut ekranu z panelu wydawcy sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne
Aby dodać konkretny adres docelowy do swojego linku, zaznacz „dodaj deeplink”, a następnie wstaw wybrany adres w polu widocznym po wybraniu tej opcji i kliknij „Uaktualnij”.
Wówczas link trackujący zostanie wzbogacony o konkretną podstronę sklepu, np. „Sukienki”, „Swetry”, „Akcesoria” – to pomoże ci zwiększyć szanse na sprzedaż, a twoim użytkownikom ułatwi znalezienie dokładnie tych produktów, które polecasz!
Fot. Dodawanie deep linków w ramach programu Zaful – współpraca afiliacyjna na przykładzie sieci SalesMedia. Źródło: materiały własne
Czy da się prościej?
Nie musisz ręcznie generować linków. Jest to możliwe dzięki narzędziu SalesLink, które automatycznie zmieni wstawiane przez ciebie na stronie łącza w linki afiliacyjne.
Po przyjęciu do kampanii wystarczy przejść do zakładki Narzędzia -> SalesLink, zaznaczyć kampanie Zaful (lub inne, w których chcesz działać przy pomocy deeplinków), a następnie wygenerowany kod wstawić na swoim blogu – najlepiej w sekcji stopki.
Gdy umieścisz kod na swojej stronie, wszystkie linki kierujące do Zaful w czasie współpracy zmienią się w linki trackingowe – zarówno te, które już na stronie istnieją, jak i te, które dopiero wstawisz. W żadnym stopniu nie zmieni to wyglądu twoich postów, po prostu zaczniesz otrzymywać prowizję od sprzedaży polecanych produktów 🙂
Co jeszcze? Zadziałaj również na socialach!
Linków afiliacyjnych możesz używać na wielu różnych platformach, m.in.
- na fanpage’ach na Facebooku
- na YouTube
- na Pintereście (o tej opcji – dostępnej od niedawna – pisała w artykule Anna Gromańska),
- na Snapchacie (o tej opcji wspominałam w moim wcześniejszym tekście).
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z monetyzacją treści, koniecznie zapoznaj się także z poradnikiem stworzonym przez Joannę Królik.
Promowanie produktów z Zaful – współpraca z siecią SalesMedia
- Prawdopodobnie i tak umieszczasz linki kierujące do sklepu, gdy chwalisz się nową stylizacją lub proponujesz ciekawe zestawienia. Współpracując ze wspomnianą sieci otrzymujesz dodatkowe wynagrodzenie za polecanie produktów.
- Jeśli używasz SalesLinka, musisz tak naprawdę tylko raz zamieścić kod na stronie, a dalej już tylko monitorować spływające prowizje.
- Możesz w każdej chwili otrzymać masę cennych porad i wskazówek od opiekunów z sieci – jest to zespół specjalizujący się w kampaniach efektywnych zarówno dla wydawców, jak i dla reklamodawców.
- Współpracując z siecią na stałe, dostajesz dodatkowe benefity w postaci akcji sponsorowanych i barterowych.
- Działając w sieci, samodzielnie decydujesz, co i kiedy reklamujesz – wybierasz kampanię, produkty, które możesz szczerze polecić, a także czas, częstotliwość i sposób realizacji kampanii.
Jeśli masz jakiekolwiek pytania – napisz koniecznie na wydawcy@cubegroup.pl
Komentarze