Strategia SEO Content Marketing E-commerce

SEO: 8 porad, jak zachować się podczas kryzysu

PODZIEL SIĘ:

Co jest wspólnym mianownikiem działań antykryzysowych? Nie warto zatrzymywać wszystkich dotychczasowych aktywności i wycofywać całkowicie wszystkich budżetów. To czas na weryfikację, ale nie zamykanie biznesów.

Z artykułu dowiesz się:

  • Jakie działania SEO są skuteczne
  • Jak budować widoczność strony
  • Jak działać, by wyprzedzić konkurencję

Jeśli mądrze poprowadzisz działania, to możesz nie stracić na kryzysie. Jedną z takich kategorii działań jest SEO. To maraton, a nie sprint – weź to pod uwagę podczas analizy swoich budżetów. Jeśli działasz długoterminowo, to walczysz o widoczność i udział w rynku nie tylko tu i teraz, ale też na przyszłość. To gra o bycie w czołówce, gdy inni dopiero będą się budzić po czasie, a przede wszystkim o zysk.

Jak działać podczas kryzysu, by „pozostać w grze”, czyli wysoko w wynikach wyszukiwania? Przeczytaj 8 porad, które pomogą Ci podjąć kluczowe decyzje dotyczące SEO podczas kryzysu.

  1. Nie zwalniaj – jeśli masz zabezpieczony budżet, to utrzymaj działania

    Pamiętaj, że SEO to maraton, a nie sprint. Wielu marketerów i właścicieli biznesów postanowi teraz wstrzymać działania, aby przeznaczyć je na inne zobowiązania. W SEO bardzo ważną rolę odgrywa czas – coś, czego nie możesz kupić. Jeśli konkurencja przestanie inwestować w treści, linki oraz prace nad witryną, to masz okazję do zmniejszenia dystansu lub wypracowania lepszej pozycji.

  2. Ludzie mają więcej czasu na konsumowanie treści

    Twórz nowe treści w nowych tematykach. W okresie epidemii ludzie będą więcej czytać i szukać informacji związanych z aktywnościami w domu, ofert dowozu jedzenia pod drzwi, produktów DIY. To są tematy, które można zagospodarować w komunikacji do klientów oraz w budowaniu widoczności witryny na frazy związane z Twoim biznesem.
  3. Szukaj okazji

    Wiele firm rezygnuje z płatnej promocji, a to oznacza niższe stawki. Wiele portali – z powodu mniejszego zainteresowania – oferuje właśnie teraz bardzo atrakcyjne warunki do publikacji artykułów sponsorowanych. Wielu copywriterów również aktualizuje stawki, aby zapewnić sobie stałe zlecenia.
    Warto również poszukać nowych okazji w mailingu i zwiększyć w ten sposób ruch na stronie i konwersje.
  4. Jeśli musisz zmienić budżet, to na co postawić?

    Sytuacja zmusza Cię do przemodelowania budżetu? Jeśli jesteś w czołówce branży, to w pierwszej kolejności zrezygnuj z pozyskiwania linków. Pozostaw jednak prace nad contentem i optymalizację witryny. Każdą strategię należy dostosować do indywidualnych potrzeb, pozycji na rynku oraz innych decyzji biznesowych.

  5. Potraktuj to jak okazję – masz więcej czasu

    Zmiana szaty graficznej, zmiana CMS-a na nowszy, wprowadzenie dużych zmian w funkcjonalności serwisu – wiele biznesów zwleka z tym, ponieważ zwykle nie ma na to czasu. Dużo zamówień, praca na kilkanaście tygodni do przodu dla kilku zespołów. Być może właśnie teraz masz czas na zmiany. Przeznacz czas zespołu SEO na zaplanowanie działań, konsultacje z programistami, testy nowej wersji oraz poprawki. W tym burzliwym okresie ryzykujesz mniej, a może to być moment na większe zmiany i przygotowanie się na kolejne miesiące.

  6. Sprawdź potencjał obok twojego biznesu

    Nagłe zmiany i kryzysy wymuszają na nas zmianę myślenia. Może jest jakaś gałąź twojego biznesu, której przedtem nie dostrzegaliście? Prowadzisz druk ulotek, ale masz maszyny potrzebne do szycia elementów pierwszej pomocy? Zrób nowe podstrony, wyjdź z szybkimi komunikatami, odpowiednimi do sytuacji i produktu, i zacznij sprzedawać inny asortyment.
    Prowadzisz biuro księgowości? Ludzie mają więcej czasu – nagraj kurs, poradnik, jak rozliczyć PIT w 2020 roku bez wychodzenia z domu. Zrób pod tę tematykę podstronę, film wrzuć na popularne platformy wideo. Kurs i edukacja z domu to tematy, które notują bardzo duże wzrosty w ostatnich tygodniach.
  7. Produkty informacyjne

    Wiele biznesów, szczególnie tych dotkniętych aktualną sytuacją, widzi zmniejszoną liczbę zamówień. Wielu z Was posiada adresy mailowe i numery telefonów do swoich klientów. Postaraj się stworzyć produkt informacyjny, ebook, bezpłatne szkolenie, które da im realną wartość, a Tobie pozwoli zareklamować produkty, utrzymać kontakt z klientami lub zaangażować ich do dodatkowych działań.
  8. Nie panikuj i myśl pozytywnie.
    Nie dla każdego kryzys musi oznaczać wielkie problemy. Jeśli masz zdrowy i dobrze ułożony biznes, przygotujesz odpowiednią strategię na ten czas, wybierzesz kluczowe obszary do inwestycji budżetu, to może się okazać, że nie tylko nie stracisz, ale też wzmocnisz swoją pozycję. Najważniejsze są mądre działania, w których nie kierujesz się emocjami, ale zdrowym rozsądkiem.

Powodzenia!

Przeczytaj też: Jak komunikują się marki w czasie epidemii koronawirusa

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Ariel Wykowski - SEO Manager w Cube Group

Ariel Wykowski - SEO Manager w Cube Group

Z branżą SEO związany od ponad 10 lat. Aktywnie buduje strategie SEO dla największych klientów Cube Group. W swoim portfolio ma ponad 100 dużych marek, m.in.: mBank, Allianz, Provident, Credit Agricole, Redcoon, Euroflorist oraz wiele projektów e-commerce'owych. Pasjonuje się wykorzystaniem automatyzacji, korzystania z Big Data przy zwiększaniu widoczności i generowaniu „kalorycznego” ruchu. Wierzy, że SEO to maraton, a nie sprint.