Poniżej opiszę wybrane systemy do obsługi reklam, zaznaczając, dla kogo będą one najbardziej przydatne i jakie wyniki będzie można z ich pomocą osiągnąć.
1. ROI Hunter
Roi Hunter jest narzędziem stworzonym do obsługi kampanii z branży e-commerce na Facebooku. System ten jest dedykowany dla klientów posiadających sklepy on-line czy agencji obsługujących takich klientów. Oferuje swoim użytkownikom przede wszystkim obsługę kampanii mających na celu zwiększenie sprzedaży czy liczby konwersji. |
Wybrane funkcje:
- automatyczne dodawanie targów UTM do kampanii – za pomocą kilku kliknięć można stworzyć perfekcyjnie otagowaną kampanię,
- integracja z Google Analytics – podłączenie konta Analytics pozwala na importowanie danych z modułu e-commerce dotyczących kampanii do interfejsu ROI Hunter,
- reguły automatyczne – automatyzacja typu „if-then” (warunek „jeżeli-to”) znacznie ułatwia prowadzenie i optymalizację kampanii,
- Prospecting Ads – możliwość stworzenia kampanii zwiększających sprzedaż dla nowych użytkowników,
- Feed Manager – funkcja ta pozwala na dopasowanie naszego pliku product feed do standardu Facebooka bez konieczności angażowania programistów, możemy także z tego poziomu zintegrować nasz product feed z Google Analytics, dzięki czemu ROI Hunter zyska informacje o sprzedaży poszczególnych produktów w pliku.
Rys. Widok przedstawiający, jakie metryki i wymiary możemy wybierać na wykresie w ROI Hunter
Rys. Reguły automatyczne w ROI Hunter
Plusy i minusy:
+ szereg funkcjonalności ułatwiających obsługę kampanii e-commerce,
+ wygodny w obsłudze interfejs,
– brak rozbudowanych funkcjonalności dla kampanii leadowych.
Ocena:
ROI Hunter jest jednym z najbardziej funkcjonalnych narzędzi do obsługi reklam na Facebooku, przemyślanym i wspierającym w szczególności branżę e-commerce. Pomaga zwiększyć sprzedaż, liczbę konwersji i poprawić ROI kampanii. Brakuje tutaj jeszcze jedynie rozwiązań dedykowanych dla obsługi kampanii leadowych. Nie rekomenduję wykorzystywania tego narzędzia w kampaniach brandingowych lub zasięgowych. Pod kątem kosztów, liczby funkcjonalności i użyteczności dla performance marketera ROI Hunter jest moim faworytem. Jako ciekawostkę dodam, że jest to produkt naszych sąsiadów z Czech 🙂
Ocena: 8/10
2. AdEspresso
AdEspresso jest uniwersalnym narzędziem ułatwiającym i przyspieszającym pracę nad kampaniami reklamowymi na Facebooku. Może być wykorzystywany w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych, ale także tych gromadzących wartościowy ruch czy leadowych. |
Możliwości:
AdEspresso zostało stworzone w celu maksymalnego usprawnienia tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku, nawet tych najbardziej rozbudowanych, co znacznie przyśpiesza pracę w przypadku dużych klientów. W narzędziu tym możemy także analizować i optymalizować stworzone kampanie.
Wybrane funkcje:
- tworzenie wielu kombinacji reklam – AdEspresso umożliwia stworzenie bardzo wielu wersji tej samej reklamy, możemy np. dodać za jednym razem wiele różnych obrazów lub kilka wersji tekstu reklamowego,
- dzielenie zestawów reklam – dzięki AdEspresso w łatwy sposób można utworzyć zduplikowane kampanie różniące się np. targetowaną płcią czy wiekiem,
- moduł analityczny – przejrzyste przedstawienie najważniejszych metryk charakteryzujących kampanię,
- sugestie dotyczące kampanii – AdEspresso dzięki rozbudowanemu silnikowi optymalizacji pokazuje automatycznie cenne wskazówki dotyczące optymalizacji kampanii reklamowej.
Rys. Konfiguracja kampanii w AdEspresso
Rys. Wybór grupy docelowej podczas konfiguracji kampanii
Plusy i minusy:
+ duża liczba funkcjonalności przyśpieszających tworzenie kampanii reklamowej,
+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,
– brak możliwości tworzenia kampanii remarketingu dynamicznego (DPA, Dynamic Product Ads).
Ocena:
AdEspresso jest bardzo ciekawym i wartym uwagi narzędziem dla marketera. Ma dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości. Funkcjonalności zawarte w nim znacznie ułatwiają i przyśpieszają pracę nad kampanią. Branża e-commerce może czuć się tu zawiedziona z powodu braku opcji tworzenia i optymalizacji kampanii remarketingu dynamicznego.
Ocena: 7/10
3. FastTony
FastTony jest systemem, który na Facebooku czy Instagramie umożliwia nie tylko tworzenie kampanii reklamowych, ale także niestandardowych postów i reklam. Narzędzie jest więc bardzo uniwersalne, nadaje się do wykorzystania w wielu typach kampanii, a także w wielu branżach. |
Wybrane funkcje:
- niestandardowe formaty reklam i postów – wiele dodatkowych formatów niespotykanych w innych systemach np. video multiproduct, flash post i wiele innych,
- integracje LeadAds – zintegrowanie przychodzących kontaktów z wieloma systemami typu marketing automation czy mailingowymi, a nawet możliwość otrzymywania powiadomień telefonicznych o wpadającym leadzie,
- automatyka – interfejs umożliwiający dodawanie wielu zestawów reklam jednocześnie,
- automat do komentarzy – możliwość usuwania lub ukrywania komentarzy spod postów lub reklam, automatyczne odpowiadanie na wpadające komentarze,
- moduł do obsługi kampanii remarketingu dynamicznego (DPA),
- możliwość zmiany sposobu rozliczenia dla danego typu reklamy np. rozliczenie CPA za polubienie strony.
Rys. Konfiguracja kampanii Local Awareness (przekierowującej ludzi do lokalnych, stacjonarnych punktów handlowych i usługowych) w Fast Tony
Rys. Pobieranie kodów pixeli do kampanii remarketingu dynamicznego
Plusy i minusy:
+ duża liczba niestandardowych formatów reklam i postów,
+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,
+ automatyka do komentarzy,
– słabo rozwinięty moduł dla kampanii remarketingu dynamicznego (DPA).
Ocena:
FastTony jest bardzo ciekawym i wartym uwagi narzędziem nie tylko dla marketera, ale także dla osoby zajmującej się prowadzeniem profilu. Duża liczba formatów i funkcjonalności zaspokoi nawet najbardziej wybrednego marketera. Co ciekawe, to startup w całości polskiej produkcji – czyli Polak potrafi 🙂
Ocena: 8/10
4. Qwaya
Qwaya jest to kolejny system do tworzenia, optymalizacji i analizy reklam na Facebooku, który ułatwia i przyśpiesza i usprawnia pracę. Qwaya może być wykorzystywana w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych ale także tych gromadzących wartościowy ruch czy leadowych. |
Wybrane funkcje:
- automatyzacja – możliwość tworzenia reguł optymalizujących kampanię (np. podbijanie stawki dla kampanii, które przekroczą X konwersji, wstrzymywanie słabo performujących zestawów reklam),
- testy A/B,
- rotacje reklam,
- możliwość dodawania wielu kombinacji reklam jednocześnie (np. konfiguracja wielu ustawień targetowania w jednym momencie – nie trzeba powtarzaćustawień osobno, ręcznie dla każdego ustawianego w danym momencie zestawu reklam).
Rys. Wybieranie grupy docelowej podczas tworzenia kampanii w Qwaya
Rys. Tworzenie tekstów reklamowych podczas ustawiania kampanii
Plusy i minusy:
+ automatyzacja przy optymalizacji kampanii,
+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,
+ rotacja reklam,
– brak możliwości tworzenia kampanii remarketingu dynamicznego (DPA).
Ocena:
Qwaya jest bardzo dobrym narzędziem dla każdego marketera chcącego usprawnić swoją pracę nad kampanią reklamową. Brak opcji remarketingu dynamicznego może być znaczącą wadą dla osób prowadzących kampanie dla e-commerce.
Ocena: 6/10
5. Smartly.io
Smartly.io to system do tworzenia, optymalizacji i analizy reklam na Facebooku i Instagramie. Może być wykorzystywany w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych i leadowych, ale także tych dla branży e-commerce. |
Wybrane funkcje:
- możliwość dodawania wielu kombinacji reklam jednocześnie,
- optymalizacja budżetów w kampanii – system sam dobiera najefektywniejsze kampanie i przydziela im odpowiednio wysokie budżety,
- reguły automatyczne ułatwiające optymalizację kampanii,
- testy A/B,
- narzędzie do optymalizacji plików feed – możliwość dostosowania pliku feed do standardu Facebooka,
- prospecting Ads – możliwość stworzenia kampanii zwiększających sprzedaż dla nowych użytkowników.
Rys. Ustawienia kampanii w Smartly.io
Plusy i minusy:
+ automatyzacja przy optymalizacji kampanii,
+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,
+ rozbudowany moduł do obsługi kampanii remarketingu dynamicznego,
– mało rozbudowana integracja z Google Analytics.
Ocena:
Smartly.io jest bardzo dobrym minikombajnem do obsługi reklam na Facebooku. Każdy marketer znajdzie w tym narzędziu coś przydatnego dla siebie.
Ocena: 7,5/10
Rys. Widok przedstawiający statystyki kampanii
Słowem zakończenia
Na rynku dostępnych jest bardzo wiele narzędzi do obsługi reklam na Facebooku czy Instagramie, każde z nich ma indywidualne podejście do tworzenia oraz optymalizacji kampanii. Jedne z systemów skupiają się mocniej na brandingu lub prowadzeniu profilu, inne z kolei są bardziej nastawione na performance. Tak więc wybór konkretnego softu będzie zależny od potrzeb marketera. Niestety nie został jeszcze stworzony jeden wielki kombajn z Facebookiem, Instagramem, Twitterem, LinkedInem w jednym, mogący do tego zadowolić każdego marketera – zarówno pod kątem branży, jak i kampanii czy po prostu platformy społecznościowej. Na takie rozwiązania będziemy musieli jeszcze poczekać, na razie pozostaje to w sferze marzeń 🙂
Komentarze