Reklamodawca Social Media

5 narzędzi performance’owych do Social Ads [ZESTAWIENIE]

Social Ads - najlepsze narzędzia
Fot. Pexels
Facebook dzięki swoim zasadom daje możliwość do rozwoju wielu systemom do obsługi reklam czy profilu. Każde z tych narzędzi oparte jest o Marketing API, dostępne praktycznie dla każdego - wystarczy tylko trochę kodu i testów do stworzenia minisystemu obsługującego reklamy na Facebooku. To właśnie w Marketing API w pierwszej kolejności są udostępniane wszystkie nowinki reklamowe, dzięki czemu systemy do obsługi reklam zyskują w oczach reklamodawców, wyprzedzając technologicznie sam interfejs Facebooka.
PODZIEL SIĘ:

Poniżej opiszę wybrane systemy do obsługi reklam, zaznaczając, dla kogo będą one najbardziej przydatne i jakie wyniki będzie można z ich pomocą osiągnąć.

1. ROI Hunter

Roi Hunter jest narzędziem stworzonym do obsługi kampanii z branży e-commerce na Facebooku. System ten jest dedykowany dla klientów posiadających sklepy on-line czy agencji obsługujących takich klientów. Oferuje swoim użytkownikom przede wszystkim obsługę kampanii mających na celu zwiększenie sprzedaży czy liczby konwersji.

Wybrane funkcje:

  • automatyczne dodawanie targów UTM do kampanii – za pomocą kilku kliknięć można stworzyć perfekcyjnie otagowaną kampanię,
  • integracja z Google Analytics – podłączenie konta Analytics pozwala na importowanie danych z modułu e-commerce dotyczących kampanii do interfejsu ROI Hunter,
  • reguły automatyczne – automatyzacja typu „if-then” (warunek „jeżeli-to”) znacznie ułatwia prowadzenie i optymalizację kampanii,
  • Prospecting Ads – możliwość stworzenia kampanii zwiększających sprzedaż dla nowych użytkowników,
  • Feed Manager – funkcja ta pozwala na dopasowanie naszego pliku product feed do standardu Facebooka bez konieczności angażowania programistów, możemy także z tego poziomu zintegrować nasz product feed z Google Analytics, dzięki czemu ROI Hunter zyska informacje o sprzedaży poszczególnych produktów w pliku.

Metryki i wymiary na wykresie ROI Hunter

Rys. Widok przedstawiający, jakie metryki i wymiary możemy wybierać na wykresie w ROI Hunter

Reguły automatyczne w ROI Hunter

Rys. Reguły automatyczne w ROI Hunter

Plusy i minusy:

+ szereg funkcjonalności ułatwiających obsługę kampanii e-commerce,

+ wygodny w obsłudze interfejs,

– brak rozbudowanych funkcjonalności dla kampanii leadowych.

Ocena:

ROI Hunter jest jednym z najbardziej funkcjonalnych narzędzi do obsługi reklam na Facebooku, przemyślanym i wspierającym w szczególności branżę e-commerce. Pomaga zwiększyć sprzedaż, liczbę konwersji i poprawić ROI kampanii. Brakuje tutaj jeszcze jedynie rozwiązań dedykowanych dla obsługi kampanii leadowych. Nie rekomenduję wykorzystywania tego narzędzia w kampaniach brandingowych lub zasięgowych. Pod kątem kosztów, liczby funkcjonalności i użyteczności dla performance marketera ROI Hunter jest moim faworytem. Jako ciekawostkę dodam, że jest to produkt naszych sąsiadów z Czech 🙂

Ocena: 8/10

2. AdEspresso

AdEspresso jest uniwersalnym narzędziem ułatwiającym i przyspieszającym pracę nad kampaniami reklamowymi na Facebooku. Może być wykorzystywany w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych, ale także tych gromadzących wartościowy ruch czy leadowych.

Możliwości:

AdEspresso zostało stworzone w celu maksymalnego usprawnienia tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku, nawet tych najbardziej rozbudowanych, co znacznie przyśpiesza pracę w przypadku dużych klientów. W narzędziu tym możemy także analizować i optymalizować stworzone kampanie.

Wybrane funkcje:

  • tworzenie wielu kombinacji reklam – AdEspresso umożliwia stworzenie bardzo wielu wersji tej samej reklamy, możemy np. dodać za jednym razem wiele różnych obrazów lub kilka wersji tekstu reklamowego,
  • dzielenie zestawów reklam – dzięki AdEspresso w łatwy sposób można utworzyć zduplikowane kampanie różniące się np. targetowaną płcią czy wiekiem,
  • moduł analityczny – przejrzyste przedstawienie najważniejszych metryk charakteryzujących kampanię,
  • sugestie dotyczące kampanii – AdEspresso dzięki rozbudowanemu silnikowi optymalizacji pokazuje automatycznie cenne wskazówki dotyczące optymalizacji kampanii reklamowej.

Konfiguracja kampanii w AdEspresso

Rys. Konfiguracja kampanii w AdEspresso

• Wybór grupy docelowej podczas konfiguracji kampanii

Rys. Wybór grupy docelowej podczas konfiguracji kampanii

Plusy i minusy:

+ duża liczba funkcjonalności przyśpieszających tworzenie kampanii reklamowej,

+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,

– brak możliwości tworzenia kampanii remarketingu dynamicznego (DPA, Dynamic Product Ads).

Ocena:

AdEspresso jest bardzo ciekawym i wartym uwagi narzędziem dla marketera. Ma dobry stosunek ceny do oferowanych możliwości. Funkcjonalności zawarte w nim znacznie ułatwiają i przyśpieszają pracę nad kampanią. Branża e-commerce może czuć się tu zawiedziona z powodu braku opcji tworzenia i optymalizacji kampanii remarketingu dynamicznego.

Ocena: 7/10

3. FastTony

FastTony jest systemem, który na Facebooku czy Instagramie umożliwia nie tylko tworzenie kampanii reklamowych, ale także niestandardowych postów i reklam. Narzędzie jest więc bardzo uniwersalne, nadaje się do wykorzystania w wielu typach kampanii, a także w wielu branżach.

Wybrane funkcje:

  • niestandardowe formaty reklam i postów – wiele dodatkowych formatów niespotykanych w innych systemach np. video multiproduct, flash post i wiele innych,
  • integracje LeadAds – zintegrowanie przychodzących kontaktów z wieloma systemami typu marketing automation czy mailingowymi, a nawet możliwość otrzymywania powiadomień telefonicznych o wpadającym leadzie,
  • automatyka – interfejs umożliwiający dodawanie wielu zestawów reklam jednocześnie,
  • automat do komentarzy – możliwość usuwania lub ukrywania komentarzy spod postów lub reklam, automatyczne odpowiadanie na wpadające komentarze,
  • moduł do obsługi kampanii remarketingu dynamicznego (DPA),
  • możliwość zmiany sposobu rozliczenia dla danego typu reklamy np. rozliczenie CPA za polubienie strony.

• Konfiguracja kampanii Local Awareness w Fast Tony

Rys. Konfiguracja kampanii Local Awareness (przekierowującej ludzi do lokalnych, stacjonarnych punktów handlowych i usługowych) w Fast Tony

Pobieranie kodów pixeli do kampanii remarketingu dynamicznego

Rys. Pobieranie kodów pixeli do kampanii remarketingu dynamicznego

Plusy i minusy:

+ duża liczba niestandardowych formatów reklam i postów,

+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,

+ automatyka do komentarzy,

– słabo rozwinięty moduł dla kampanii remarketingu dynamicznego (DPA).

Ocena:

FastTony jest bardzo ciekawym i wartym uwagi narzędziem nie tylko dla marketera, ale także dla osoby zajmującej się prowadzeniem profilu. Duża liczba formatów i funkcjonalności zaspokoi nawet najbardziej wybrednego marketera. Co ciekawe, to startup w całości polskiej produkcji – czyli Polak potrafi 🙂

Ocena: 8/10

4. Qwaya

Qwaya jest to kolejny system do tworzenia, optymalizacji i analizy reklam na Facebooku, który ułatwia i przyśpiesza i usprawnia pracę. Qwaya może być wykorzystywana w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych ale także tych gromadzących wartościowy ruch czy leadowych.

Wybrane funkcje:

  • automatyzacja – możliwość tworzenia reguł optymalizujących kampanię (np. podbijanie stawki dla kampanii, które przekroczą X konwersji, wstrzymywanie słabo performujących zestawów reklam),
  • testy A/B,
  • rotacje reklam,
  • możliwość dodawania wielu kombinacji reklam jednocześnie (np. konfiguracja wielu ustawień targetowania w jednym momencie – nie trzeba powtarzaćustawień osobno, ręcznie dla każdego ustawianego w danym momencie zestawu reklam).

• Wybieranie grupy docelowej podczas tworzenia kampanii w Qwaya

Rys. Wybieranie grupy docelowej podczas tworzenia kampanii w Qwaya

• Tworzenie tekstów reklamowych podczas ustawiania kampanii

Rys. Tworzenie tekstów reklamowych podczas ustawiania kampanii

Plusy i minusy:

+ automatyzacja przy optymalizacji kampanii,

+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,

+ rotacja reklam,

– brak możliwości tworzenia kampanii remarketingu dynamicznego (DPA).

Ocena:

Qwaya jest bardzo dobrym narzędziem dla każdego marketera chcącego usprawnić swoją pracę nad kampanią reklamową. Brak opcji remarketingu dynamicznego może być znaczącą wadą dla osób prowadzących kampanie dla e-commerce.

Ocena: 6/10

5. Smartly.io

Smartly.io to system do tworzenia, optymalizacji i analizy reklam na Facebooku i Instagramie. Może być wykorzystywany w wielu branżach i kampaniach, szczególnie zasięgowych, brandingowych i leadowych, ale także tych dla branży e-commerce.

Wybrane funkcje:

  • możliwość dodawania wielu kombinacji reklam jednocześnie,
  • optymalizacja budżetów w kampanii – system sam dobiera najefektywniejsze kampanie i przydziela im odpowiednio wysokie budżety,
  • reguły automatyczne ułatwiające optymalizację kampanii,
  • testy A/B,
  • narzędzie do optymalizacji plików feed – możliwość dostosowania pliku feed do standardu Facebooka,
  • prospecting Ads – możliwość stworzenia kampanii zwiększających sprzedaż dla nowych użytkowników.

• Ustawienia kampanii w Smartly.io

Rys. Ustawienia kampanii w Smartly.io

Plusy i minusy:

+ automatyzacja przy optymalizacji kampanii,

+ przejrzysty i wygodny w obsłudze interfejs,

+ rozbudowany moduł do obsługi kampanii remarketingu dynamicznego,

– mało rozbudowana integracja z Google Analytics.

Ocena:

Smartly.io jest bardzo dobrym minikombajnem do obsługi reklam na Facebooku. Każdy marketer znajdzie w tym narzędziu coś przydatnego dla siebie.

Ocena: 7,5/10

• Widok przedstawiający statystyki kampanii

Rys. Widok przedstawiający statystyki kampanii

Słowem zakończenia

Na rynku dostępnych jest bardzo wiele narzędzi do obsługi reklam na Facebooku czy Instagramie, każde z nich ma indywidualne podejście do tworzenia oraz optymalizacji kampanii. Jedne z systemów skupiają się mocniej na brandingu lub prowadzeniu profilu, inne z kolei są bardziej nastawione na performance. Tak więc wybór konkretnego softu będzie zależny od potrzeb marketera. Niestety nie został jeszcze stworzony jeden wielki kombajn z Facebookiem, Instagramem, Twitterem, LinkedInem w jednym, mogący do tego zadowolić każdego marketera – zarówno pod kątem branży, jak i kampanii czy po prostu platformy społecznościowej. Na takie rozwiązania będziemy musieli jeszcze poczekać, na razie pozostaje to w sferze marzeń 🙂

PODZIEL SIĘ:

Komentarze

Piotr Juszczuk, SEM & Social Specialist, Cube Group

Pracował dla takich klientów jak: Santander Consumer Bank, NBP, Żabka czy Promedica. Przygotowuje skuteczne strategie i realizuje kampanie nie tylko w sieciach społecznościowych jak Facebook czy LinkedIn, ale także w całym ekosystemie reklamowym Google (Search, GDN, YouTube). Posiada certyfikaty: Google Adwords Qualified Individual, Google Analytics Individual Qualification i YouTube.